OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att leda, coacha och engagera medarbetare?
Gillar du möten med människor och brinner för att ge service i världsklass?
Är du redo att ta nästa steg inom butiksbranschen hos en av Sveriges största livsmedelsbutiker?
Om du svarat JA på ovanstående frågor kan du vara vår nya Teamledare!
Maxi ICA Stormarknad i Haninge är en av Stockholms största livsmedelsbutiker med ca 250 anställda. Vi återinvesterar i butiken och vår personal för att både kunna möta kundernas förväntningar och för att vara en av de bästa arbetsgivarna i Stockholm. Vi gör det omöjliga - vi vill vara den perfekta butiken som alla gillar. Vi vill driva en av Sveriges bästa butiker med bra lönsamhet, ha de bäst motiverade och engagerade medarbetarna och samtidigt bidra till en positiv utveckling i samhället.
Om jobbet
Som Teamledare på Maxi Haninge ansvarar du för ett eget område inom en av butikens större avdelningar. Du ansvarar för beställningar i AOB (auto-order i butik), hyllvård, kampanjer, gavlar och kontakt med säljare för produkter inom ditt ansvarsområde. Du arbetar i den dagliga butiksdriften med försäljning, kundservice och varupåfyllning samtidigt som du leder och coachar medarbetare i avdelningen. Du rapporterar till avdelningens försäljningschef och kan komma att kliva in och leda hela avdelningen vid försäljningschefens frånvaro.
Den här rollen passar dig som är i början av din karriär som ledare och som söker en ny utmaning med chans att på sikt klättra vidare till nya möjligheter inom en av Sveriges största livsmedelsbutiker.
Vi som jobbar på Maxi Haninge gillar människor. Vi älskar försäljning, drivs av ett högt tempo och strävar efter att vara bäst i Sverige i våra kundmöten. Som kollegor hjälper och stöttar vi varandra och vill att alla ska tycka att det är roligt att gå till jobbet. För att trivas hos oss tror vi att du liksom oss är social och gillar att möta många människor varje dag. Vi tror också att du gillar att jobba i en miljö med hög förändringstakt, vi strävar alltid efter att utveckla butiken och våra arbetssätt för att bli bättre och bättre.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Följa de processer, rutiner samt aktiviteter som finns för att säkerställa att den dagliga driften i avdelningen fungerar optimalt
• Utföra dagligt operativt arbete med försäljning, kundservice och varupåfyllning
• Ansvara för AOB och beställningar mot externa leverantörer inom ditt ansvarsområde
• Vara behjälplig i att leda och fördela det dagliga arbetet inom avdelningen
• Tillsammans med försäljningschefen utveckla processer och rutiner för att säkerställa den dagliga driften
• Säkra bemanning och schema vid Försäljningschefens frånvaro
• Skapa engagemang och säkerställa kompetens hos dina närmaste medarbetare genom att själv lära/instruera eller coacha
• Vara proaktiv i kundmötet och alltid ge våra kunder bästa möjliga service
Vi söker dig som:
• Har bred butikserfarenhet och tidigare erfarenhet av försäljningsansvar
• Har erfarenhet av att leda andra och att ha personalansvar
• Är en god förebild och har förmåga att situationsanpassa ditt ledarskap
• Har gått UGL/LU eller motsvarande utbildning (meriterande)
• Har gått BLU (Butiksledarutbildning) eller motsvarande utbildning (meriterande)
• Har förmåga att motivera, engagera, involvera och ge feedback
• Är handlingskraftig och har förmåga att organisera, prioritera och delegera arbetsuppgifter
Om anställningen:
Arbetstiderna varierar mellan kl. 06:00 – 22:30 på vardagar och helger
Anställningsform: Heltid (38,25 h)
Start: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2021-04-30
Då vi gör ett löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas tidigare, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Lycka till!