OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ICA MAXI HANINGE är en av Stockholms största livsmedelsbutiker med ca 250 anställda. Vi återinvesterar i butiken och vår personal för att både kunna möta kundernas förväntningar samt för att vara en av de bästa arbetsgivarna i Stockholm. Vi är stolta över att erbjuda ett av marknadens största sortiment av dagligvaror och kunnig och engagerad personal.
Om jobbet
Rollen som AOB Teamledare på Kolonialavdelningen innebär att din främsta arbetsuppgift är att säkra välfyllda och välplockade hyllor i avdelningen samt att du har rollen som Teamledare. Kolonialavdelningen är en av butikens största avdelningar med ca 30 butikssäljare, fyra Teamledare och en Försäljningschef.
I rollen som Teamledare kommer du att ansvara över AOB (Automatisk order i butik) för ett eget delområde i avdelningen. Du är en nyckelperson i området och ska verka för optimal daglig drift och vara en förebild för dina kollegor. Du stöttar Försäljningschefen i bland annat drift, ledarskap, pris & sortiment samt leder och fördelar arbetat vid Försäljningschefens frånvaro. En stor del av rollen innebär givetvis också att erbjuda våra kunder bästa möjliga service.
Vi som jobbar på Maxi Haninge gillar människor. Vi älskar försäljning, drivs av ett högt tempo och strävar efter att vara bäst i Sverige i våra kundmöten. Som kollegor hjälper och stöttar vi varandra och vill att alla ska tycka att det är roligt att gå till jobbet. För att trivas hos oss tror vi att du liksom oss är social och gillar att möta många människor varje dag. Vi tror också att du gillar att jobba i en miljö med hög förändringstakt, vi strävar alltid efter att utveckla butiken och våra arbetssätt för att bli bättre och bättre.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvar för att följa processerna kring AOB i respektive område samt beställningsansvar för externa leverantörer i ditt område
• Är behjälplig i att leda och fördela det dagliga arbetet inom avdelningen och se till att det finns fungerande rutiner och aktiviteter för att säkerställa den dagliga driften
• Följa de processer, rutiner samt aktiviteter som finns för att säkerställa att den dagliga driften i avdelningen fungerar optimalt
• Ansvar för daglig checklista och daglig styrningstavla när Försäljningschef är frånvarande
• Ansvar för att följa processerna kring matsäkerhet, egenkontroll, kvalitet & varumottagning inom området
• Ansvar för att följa processerna kring städschema samt hyllvård inom området
• Dagligt operativt arbete med försäljning, kundservice och varupåfyllning
• Skapa engagemang hos medarbetare
• Introducera nya medarbetare, handleda praktikanter och se till att de kommer in i arbetslaget på ett bra sätt
• Vara proaktiv i kundmötet och alltid ge våra kunder bästa möjliga service
Vi söker dig som:
• Har bred butikserfarenhet och tidigare erfarenhet av inköp/försäljning
• Har erfarenhet av att leda andra
• Är ett föredöme i kundmötet och har förmåga att situationsanpassa ditt ledarskap
• Har gått BLU (Butiksledarutbildning) eller motsvarande utbildning (meriterande)
• Har erfarenhet av att arbeta med butiksrutiner/butiksdrift och AOB
• Har förmåga att motivera, engagera, involvera och ge feedback
• Är handlingskraftig och har förmåga att organisera, prioritera och delegera arbetsuppgifter
Om anställningen:
Arbetstiderna varierar mellan kl. 06:00 – 22:30 på vardagar och helger
Anställningsform: Vikariat 1 år (start 18 april 2022 t.o.m. 17 april 2023). Heltid (38,25 h)
Sista ansökningsdag:
2022-04-03
Då vi gör ett löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas tidigare, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Lycka till!