Arbetsbeskrivning
ICA Maxi Haninge är en av Stockholms största livsmedelsbutiker med ca 250 anställda. Vi återinvesterar i butiken och vår personal för att både kunna möta kundernas förväntningar samt för att vara en av de bästa arbetsgivarna i Stockholm. Vi är stolta över att erbjuda ett av marknadens största sortiment av dagligvaror och kunnig och engagerad personal.
Vi söker nu en kassaledare på heltid. Som kassaledare har du arbetspass som kassaledare, i kundtjänst samt på avdelningen Frukt och Grönt. När du är kassaledare är du ansvarig på plats i kassalinjen och du leder och fördelar arbetet i kassorna, självscanningen och kundcenter. Som kassaledare är din viktigaste uppgift är att se till att kassadriften flyter på så bra som möjligt, att hjälpa butikssäljare i kassalinjen och kundcenter med svårare kundsituationer, säkra arbetsrotation samt se till att kunderna bemöts med högsta möjliga kundfokus. När du inte arbetar i kassan jobbar du på avdelningen Frukt & Grönt ca 1-2 dag i veckan.
För att trivas i rollen som kassaledare tror vi att du har några års erfarenhet av att leda personal. Du trivs med att arbeta i en fartfylld miljö där du är den som tar taktpinnen och ser vad som behöver göras. Du gillar att jobba med människor och vill fortsätta att utveckla ditt ledarskap. Vi tror också att du är nyfiken på att lära dig mer om butiksdriften i hela butiken och att du ser positivt på möjligheten att kombinera arbete i kassalinjen och på golvet.
Som kassaledare innebär ditt arbete huvudsakligen att:
Ansvarig på plats i kassalinjen, ansvarig för arbetsledning av butikssäljare
Säkra daglig arbetsrotation, rastavlösning och schema
Ansvar för att kunderna bemöts med högsta möjliga kundfokus
Tillse att det dagliga arbetet sker med hög fokus på ordning & säkerhet
Bedöma möjlighet att låna ut resurser till andra avdelningar vid behov och justera bemanningen efter kundmängd
Administrera inrapportering av frånvaro enligt rutin
Introducera nya medarbetare samt handleda praktikanter
Skapa engagemang hos butikssäljare och föregå med gott exempel
Ge löpande feedback i vardagen till kollegor och medarbetare på avdelningen
Vi söker dig som:
Har några års tidigare erfarenhet av att leda personal
Tidigare erfarenhet av arbete med service och kundmöte
Har förmåga att organisera, prioritera och delegera
Har förmåga att motivera, engagera och involvera
Har förmåga att situationsanpassa ledarskapet
Har god samarbetsförmåga
Är handlingskraftig och utvecklingsorienterad
Är nyfiken, öppen och gillar att träffa många människor och ge det lilla extra i mötet med kunder.
Är en god förebild
Meriterande om du har erfarenhet av Spel och ATG
Då vi gör ett löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas tidigare, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Omfattning: Heltid, vikariat januari 2025 – september 2025 med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna varierar mellan 06:00 – 22:15 samt helger på ett rullande grundschema.
Lön: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-11-30
Lycka till!
Välkommen in med din ansökan!