OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ICA Maxi Sandviken söker Försäljningschef Kolonial!
Om butiken
ICA Maxi Sandviken är den personliga och barnvänliga stormarknaden, det självklara valet för alla kunders storhandling! Med ett brett sortiment under ett och samma tak finner kunden allt från vardagsmat och delikatesser till husgeråd och skönhetsprodukter. ICA Maxi Sandviken är den generösa och inspirerande butiken med vänlig och engagerad personal, belägen i centrala Sandviken. Nu söker vi en ny Försäljningschef för kolonialavdelningen att driva och utveckla avdelningen framåt!
Om tjänsten
I rollen som Försäljningschef Kolonial har du fullt personalansvar för ca 25 medarbetare samt budgetansvar för kolonialavdelningen. Arbetet i rollen är fördelat lika mellan administrativ uppgifter och operativt arbete ute i butiken. Positionen ingår i butikens ledningsgrupp. I rollen som Försäljningschef Kolonial arbetar du utifrån butikens värderingar:
Framåtanda - en vilja att ständigt bli bättre
Engagemang - en känsla som driver och motiverar
Gemenskap och glädje - en vilja att bidra till gemenskap och glädje
Omtanke - en vilja att ställa upp och stötta varandra
Exempel på arbetsuppgifter
- Ledningsgruppsarbete
- Schemaläggning i sin helhet
- Rekrytering och upplärning av ny personal
- Leda och fördela arbete
- Planera och följa upp budget för avdelningen
- Operativt arbete i butik, varuplock
- Utveckla kolonialavdelningen
Om dig
För att passa in i rollen som Försäljningschef Kolonial bör du vara driven, modig och målinriktad och trygg i beslutsfattning. Du bör vara lugn och stabil som ledare, som genom ett coachande ledarskap strävar efter att lyfta medarbetare i utvecklingssyfte och ser medarbetare som en möjlighet och tillgång.
Vi tror att du som söker har haft tidigare roll som exempelvis avdelningsansvarig, beställningsansvarig, säljledare eller B-ansvarig och vill ta nästa steg i din karriär med denna tjänst.
Krav för tjänsten
- Erfarenhet av arbete i dagligvaruhandel
- Erfarenhet av ledande befattning i minst 1 år (t.ex. beställningsansvarig / avdelningsansvarig / säljledare)
Meriterande för tjänsten
- Erfarenhet av arbete på ICA-butik
- Kunskap i ICA:s interna system AoB, Storeoffice, Minbutik, Tilltid
- Genomgått utbildningar som BLU / FLU
Om anställningen
Flexibla arbetstider under butikens öppettider 7:00-23:00, helgarbete ingår.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad: 100%.
Om oss
Tjänsten avser anställning direkt hos butiken. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av Bemannica AB. Bemannica är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är specialiserade på bemanning och rekrytering till ICA-butiker i Sverige. Företaget är fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund. Du kan läsa mer om Bemannica på bemannica.se (https://karriar.bemannica.se/)och följ oss på Facebook (http://www.facebook.com/bemannica) för de senaste nyheterna!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Christian Eriksson
Rekrytering Telefonplan
Emilia Vasilcin
Sandra Fridsten
Banu Özcetin
Christian Eriksson
+46 000 00 00 00
Jan Ceder
Hanna Olofsson
Cecilia Rambell
Soldan Lidén