ICA Supermarket Akalla söker Färskvaruansvarig!

Arbetsbeskrivning

Om butiken
ICA Supermarket Akalla befinner sig i en spännande period. Här finns all potential för dig som är driven och vill ta nästa steg. Hos oss är kunden i fokus och vi vill ge kunden bästa möjliga service och överträffa kundens förväntningar varje dag.

Om tjänsten
Som färskvaruansvarig ansvarar du för butikens färskvaruavdelning inklusive Frukt & Grönt, Blommor, Bröd, Kött, Chark, Fisk, Ost samt Färdigmat. I rollen ingår att leda och utveckla avdelningarna såväl strategiskt som operativt. Du har resultatansvar för alla färskvaruavdelningar och ansvarar samtidigt för att hela butiken erbjuder ett fräscht och spännande sortiment inom färskvaror. Du har ett stort ansvar för att kunderna upplever en välkomnande och inspirerande atmosfär i butiken och för att butiken ständigt ska ligga i framkant inom färskvaror. Till din hjälp har du duktiga säljledare, som du också har personalansvar för.

Exempel på ansvarsområden

Leda, utveckla och inspirera personalen på respektive avdelning.

Ansvar för avdelningens försäljning.

Optimering av avdelningens drift med ansvar för att rutiner följs och utvecklas på ett bra sätt.

Budgetarbete och uppföljning av nyckeltal.



Kvalifikationer

God erfarenhet från ledande befattning i dagligvaruhandeln

Goda kunskaper inom livsmedelssäkerhet, HACCP etc.

Bred erfarenhet från butikens olika avdelningar

Goda kunskaper i butiksekonomi

FLU/BLU-utbildning eller motsvarande

Grundläggande kunskaper i Ledande butiksdrift är meriterande



Personliga egenskaper
Du är en person som drivs av att inspirera och engagera medarbetarna samt att kunna skapa ett positivt arbetsklimat. Du ska ha ett stort kunnande kring färskvaror samt ha ett utpräglat matintresse med förmåga att förmedla detta till såväl dina medarbetare som kunden. Du har social kompetens och är lyhörd för kundernas behov samt trivs med att vara synlig och aktiv bland såväl medarbetare som kunder. Du är entusiastisk person med en stark inre motor som tycker om att ha många bollar i luften. Du är duktig på att strukturera, prioritera, delegera och analysera. Självklart är du tydligt fokuserad på försäljning och du drivs av att skapa god lönsamhet.

Om anställningen
Butiken har öppet kl. 7:00-22:00 alla dagar, i tjänsten förekommer varierande arbetstider och du ska vara flexibel att arbeta både vardagar och helger.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad: 100%.

Känner du att det här kan vara något för dig? Välkommen att skicka in din ansökan idag!

Tjänsten kan komma att tillsättas före slutdatumet då rekryteringen pågår löpande.



Om oss
Tjänsten avser anställning direkt hos butiken. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av ICA-butiken. Personalica är en jobbsajt för arbetssökare som söker jobb på ICA-butik. Företaget är fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Eriksson

Rekrytering Telefonplan

Emilia Vasilcin

Sandra Fridsten

Banu Özcetin

Christian Eriksson
+46 000 00 00 00
Jan Ceder

Hanna Olofsson

Cecilia Rambell

Soldan Lidén

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personalica
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2021
  • Ansök senast: 29 november 2021

Besöksadress

Strandbergsgatan 12
None

Postadress

Strandbergsgatan 12
Stockholm, 11251

Liknande jobb


22 november 2024