OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om butiken
ICA Supermarket Akalla befinner sig i en spännande period. Här finns all potential för dig som är driven och vill ta nästa steg. Hos oss är kunden i fokus och vi vill ge kunden bästa möjliga service och överträffa kundens förväntningar varje dag.
Om tjänsten
Som kolonialansvarig ansvarar du för att säkerställa driften inom bland annat Kolonial, Dryck och Frys. I rollen ingår att leda och utveckla avdelningen såväl strategiskt som operativt. Du har resultatansvar för hela avdelningen och ansvarar samtidigt för ett aktuellt och spännande sortiment. Du har ett stort ansvar för att kunderna upplever en välkomnande och inspirerande atmosfär i butiken och för att butiken ständigt ska ligga i framkant. En viktig del i arbetet är att jobba med rätt kommunikation på gavlar, att jobba med prisupplevelse samt att skapa en enhetlig struktur i butiken och se till att butiken håller högsta kvalitet varje dag.
Exempel på ansvarsområden
Ansvar för avdelningens intäkter och kostnader
Utveckla avdelningen mot uppsatta mål
Optimering av avdelningens drift med ansvar för att rutiner följs och utvecklas på ett bra sätt
Leda, utveckla, coacha och inspirera medarbetare inom avdelningen
Budgetarbete och uppföljning av nyckeltal
Kvalifikationer
Mångårig erfarenhet av ledande befattning i dagligvaruhandeln
Bred erfarenhet från butikens olika avdelningar
Vana att leda andra
Omfattande erfarenhet av budget- och resultatansvar
Gedigen kunskap i Store Office (SO), AOB, IDE, Word/Excel
BLU, FLU-utbildning eller motsvarande ledarskapsutbildning är meriterande
Personliga egenskaper
Du är en kreativ, driftig person med bra samarbetsförmåga som drivs av försäljning och av att skapa god lönsamhet samt uppnå en effektiv butiksdrift. Genom ett coachande förhållningssätt och genom din närvaro på ”golvet” motiverar du dina medarbetare att vilja utveckla verksamheten mot uppsatta mål. Du drivs av att hålla butiken fräsch varje dag med välfyllda gavlar, säljtryck och en tydlig kommunikation. Du finner inga hinder i att arbeta både strategiskt samt operativt, har social kompetens och är lyhörd för kundernas behov. Du trivs med att vara synlig och aktiv bland såväl medarbetare som kunder. På så sätt bidrar du till att skapa en trivsam atmosfär med glädje i butiken.
Om anställningen
Butiken har öppet kl. 7:00-22:00 alla dagar, i tjänsten förekommer varierande arbetstider och du ska vara flexibel att arbeta både vardagar och helger.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad: 100%.
Känner du att det här kan vara något för dig? Välkommen att skicka in din ansökan idag.
Tjänsten kan komma att tillsättas före slutdatumet då rekryteringen pågår löpande.
Om oss
Tjänsten avser anställning direkt hos butiken. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av ICA-butiken. Personalica är en jobbsajt för arbetssökare som söker jobb på ICA-butik. Företaget är fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christian Eriksson
Rekrytering Telefonplan
Emilia Vasilcin
Sandra Fridsten
Banu Özcetin
Christian Eriksson
+46 000 00 00 00
Jan Ceder
Hanna Olofsson
Cecilia Rambell
Soldan Lidén