ICA Supermarket Sävar söker Säljledare Kolonial

Arbetsbeskrivning

Nu söker ICA Supermarket Sävar en ny Säljledare till deras kolonialavdelning!

Om butiken

ICA Supermarket Sävar är en butik under utveckling där fokus just nu ligger i att bygga om och driva butiken framåt. Butiken fick nya handlare under 2018 och har sedan dess ökat rejält i både omsättning och kunder. Butiken arbetar mot en förbättringskultur där de bland annat fokuserar på ordning & reda, samt att stärka sina medarbetare. ICA Supermarket Sävar är belägen cirka 2 mil utanför Umeå, och vill vara en butik nära de bosatta i Sävar och runtomkring. Vidare är butiken stolt huvudsponsor till Sävar IK och strävar efter ett gott samarbete med dem.

Om tjänsten

Nu söker ICA Supermarket Sävar en Säljledare till deras kolonialavdelning. I rollen som säljledare kommer du att ansvara för avdelningens försäljning och utveckling. Butiken arbetar med ledande butiksdrift, där kolonialavdelning har stor potential. I rollen som säljledare kommer du därför att jobba mycket med att förbättra och stärka avdelningen. Du kommer bland annat att planera säljplatser, arbeta med lönsamhet och försäljning, samt delvis arbeta med budgetering. I rollen ingår det även att hålla ordning och reda på avdelningen, samt vara ansvarig för den dagliga driften.

Vidare är du som säljledare ansvarig för ett plocklag, samt en andreman på avdelningen. Rollen innebär även att du ska vara flexibel att hjälpa till på andra avdelningar, beroende på vart behov finns. I rollen finns goda utvecklingsmöjligheter och vi söker därför dig som gärna vill jobba dig uppåt inom ICA, kanske har du själv som mål att bli butikschef eller ICA-handlare en dag?

Om dig

För att passa i rollen som säljledare ser vi att du har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Du har jobbat några år inom branschen och har gärna haft ett avdelningsansvar tidigare. Som person är du organiserad och har en god planeringsförmåga. Vidare är du resultatinriktad och vill alltid utveckla både dig själv och den arbetsplats du jobbar på. För att passa i rollen bör du även vara en kommunikativ och tydlig ledare, som inte har svårt för att säga till om det behövs. Du kommer att ha ett visst personalansvar, och behöver därför kunna både delegera arbete och skapa en god teamkänsla.

Krav för tjänsten

- Erfarenhet inom service
- Tidigare erfarenhet inom dagligvaruhandeln
- Tidigare erfarenhet av arbete som avdelningsansvarig


Meriterande för tjänsten

- Kunskap inom ICA:s interna system
- Tidigare genomfört någon ICA-utbildning, såsom BLU eller liknande
- Tidigare ledarskapserfarenhet med personalansvar


Om anställningen

Butiken har öppet mellan kl. 07-21 alla dagar, i rollen ska du vara flexibel att arbeta både kvällar och helger.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Tjänstgöringsgrad: 100%.

Om oss

Tjänsten avser anställning direkt hos butiken. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av Bemannica AB. Bemannica är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är specialiserade på bemanning och rekrytering till ICA-butiker i Sverige. Företaget är fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund. Du kan läsa mer om Bemannica på bemannica.se (https://karriar.bemannica.se/)och följ oss på Facebook (http://www.facebook.com/bemannica) för de senaste nyheterna!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Eriksson

Rekrytering Telefonplan

Emilia Vasilcin

Sandra Fridsten

Banu Özcetin

Christian Eriksson
+46 000 00 00 00
Jan Ceder

Hanna Olofsson

Cecilia Rambell

Soldan Lidén

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personalica
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2021
  • Ansök senast: 10 juli 2021

Besöksadress

Strandbergsgatan 12
None

Postadress

Strandbergsgatan 12
Stockholm, 11251

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024