ICT- arkitet inom kommunikationsteknik

ICT- arkitet inom kommunikationsteknik

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för nätverk och vill jobba inom en av världens ledande leverantörer inom kommunikationsteknik?

I så fall är detta tjänsten för dig!


Dina arbetsuppgifter
I rollen som ICT-arkitekt erbjudas du en bred roll, mix av arkitekt, teknisk koordinator och systemadministartion där du kommer att arbeta med vår kunds transformationsprojekt.

Du kommer att arbeta med planering och användning av mjukvaru- och hårdvarulösningar för interna medarbetare, samt säkerställa en trygg IT-infrastrukturmiljö. I rollen kommer du även arbeta med att skapa kostnadseffektiva lösningar och tjänster kring nätverksdesign.

Utöver detta kommer du att:
- Konfigurera och integrera noder och lösningar i nya och befintliga nätverk
- Bidra till kontinuerliga förbättringar i organisationen
- Tillhandahålla teknisk support för interna och externa aktörer


Om företaget
Vår kund arbetar med produkter och tjänster inom kommunikationsnätet. Dom är en av de ledande leverantörerna inom projektering, byggnation, underhåll och övervakning av infrastrukturer för alla typer av tekniskt avancerade kommunikationsnät. Företaget arbetar även med infrastruktur av molntjänster och datacenter.


Din profil
Vi söker dig som är lösningsorienterad, kommuniaktiv och strukuterad och med några års erfarenhet inom området. Du har förmågan att prioritera ditt arbete, ser värdet av samarbete och trivs med att skapa nya kontakter.

Skallkrav:
- Relevant utbildning inom IT, nätverk, systemadministration eller likvärdigt, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Några års erfarenhet av arbete inom nätverk och IT-infrastruktur eller integration
- Engelska i tal och skrift


Meriterande:
- Kunskap om CCN/RBS och hårdvara inom 2G, 3G och 4G och/eller erfarenhet av systemadministration i Windows/Linux/Unix


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, dagtid
Placering: Linköping
Lön: Enligt överenskommelse

Urval sker löpnade och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2021
  • Ansök senast: 4 mars 2021

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


25 oktober 2024

Product Owner

Product Owner

24 oktober 2024