ICT helpdesk till globalt teknikföretag!

ICT helpdesk till globalt teknikföretag!

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en ICT helpdesk medarbetare som vill arbeta som kommer att arbeta på koncernens huvudkontor med intern IT-support för deras kontor runt om i världen och även hands on på huvudkontoret.

Vår kund är en ledande leverantör av produktionslogistik och tar fram utrustning och system för hantering av material, produkter och informationsflöden till många olika industrier. Lösningarna är kundanpassande och kan variera från enklare transportörer till kompletta produktionssystem. Hos vår kund erbjuds du en dynamisk arbetsplats med hög kompetens bland medarbetarna.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara konsult på Friday och arbeta heltid ute hos vår kund. Uppdraget är på minst 6 månader.

ARBETSUPPGIFTER:

Det dagliga arbetet består av att hjälpa ett brett spektrum av användare, allt ifrån nybörjare till mer erfarna användare, med olika typer av IT-relaterade problem. Supporten sker framför allt via mejl och ärendehanteringssystem men även en del via telefon och "hands on" på huvudkontoret. För att trivas i denna roll ser du datorn som ett självklart arbetsredskap och du har lätt för att arbeta i olika datasystem.

Du är IT-kunnig och som person är du positiv, tillmötesgående, serviceinriktad, flexibel och gillar när det är mycket att göra. För att vara framgångsrik i rollen bör du vara lösningsorienterad och initiativrik samt ha lätt att lära. Tjänsten kommer att påverkas mycket av vem du är som person samt vilka idéer och kunskaper du bidrar med, det förväntas av medarbetarna att man visar framfötterna och växer under ansvar.

VI SÖKER DIG SOM:
Har goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT.
Har 2-3års arbetslivserfarenhet inom en roll som ICT helpdesk medarbetare.
Har erfarenhet av teknisk support/helpdesk eller kundtjänst är väldigt meriterande.
Har obehindrade kunskaper i både svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet.


För att trivas i rollen som IT-support tror vi att du är en person som gärna tar egna initiativ och vågar hoppa in när något behöver fixas. Du gillar att tänka lösningsorienterat och tvekar inte att ta tag i utmaningar när de dyker upp. Vi söker en riktig doer – någon som tar ansvar, arbetar självständigt och tycker om att få saker att hända. Du drivs av att hitta smarta lösningar på problem, med ditt engagemang och din vilja att bidra, kommer du snabbt att bli en viktig del av vårt team.

ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid.
Start: Enligt överenskommelse.
Placering: Göteborg.
Kontaktuppgifter: Sanja Velimirovic.
Lön: Fast månadslön.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Friday
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2024
  • Ansök senast: 28 december 2024

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024