OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bakgrund
Sörmlandsidrotten är riksidrottsförbundets- och SISU Idrottsutbildarnas regionala organisation med uppdraget att stödja, företräda, leda, utveckla och utbilda idrotten i distriktet. På Sörmlandsidrotten är vi idag 28 medarbetare fördelade på fyra zoner och fem lokalkontor i Eskilstuna, Strängnäs Södertälje, Nyköping och Katrineholm.
Vill du tillsammans med engagerade, professionella och framåtsträvande människor vara med och utveckla idrotten i Sörmland? Nu söker vi nya kollegor till våra kontor i Södertälje och Katrineholm!
Hur ser din arbetsdag ut?
Som Idrottskonsulent har du en viktig roll som företrädare för idrottsrörelsen! Arbetet sker i samverkan med idrottsföreningarna och idrottsförbunden i Sörmland och specifikt i Södertäljeområdet där din roll är att stödja, företräda, utbilda och bidra till att utveckla idrotten och föreningslivet. Du är aktiv i övergripande planering och samordning av Sörmlandsidrottens verksamhet. I rollen som processledare och utbildare stödjer du föreningar och förbund i deras utvecklingsarbete utifrån behov och förutsättningar. Du arrangerar träffar och utbildningar hos föreningarna och bygger och underhåller nätverk med föreningar och förbund i distriktet men även med myndigheter, andra organisationer, media och samhället i stort.
Verksamheten är till stor del uppsökande och du är ute mycket på fältet. Rollen erbjuder en varierad arbetsdag och ett stort eget utrymme under ansvar. Kvälls- och helgarbete är relativt omfattande och du behöver körkort och tillgång till egen bil för att kunna utföra ditt arbete.
Vem trivs här?
Det är meriterande med akademisk examen inom t ex folkhälsovetenskap, idrottspedagogik och organisationsutveckling liksom erfarenhet av processledning av grupper, utbildning och idrottens organisation. Viktigare än utbildning och erfarenhet är dock att du verkligen vill vara med och utveckla idrotten och att du delar idrottens värderingar.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi vill att du är en person som tar stort eget ansvar för planering, genomförande och dokumentation av dina uppgifter och att du trivs med att arbeta mot såväl individuella som organisatoriska mål. Du tycker om att möte människor och trivs med att prata i grupp och inför publik. Du är självgående och noggrann med administration och dokumentation. Andra uppfattar dig som kommunikativ, engagerad och professionell.
Det ska vara roligt och utvecklande att arbeta med oss! I tjänsten ingår regelbunden kompetensutveckling.
Intresserad?
Låter det som ett arbete som skulle passa dig? Sök snarast, dock senast 14 januari 2018. Vi arbetar med löpande urval. Kom ihåg att till din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person. För mer information om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Ulrika Matsson på telefon 020-15 18 18.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Badenoch & Clark, ett ledande internationellt rekryteringsföretag som finns på 14 orter med drygt 50 seniora konsulter i Sverige. Vi rekryterar top management, chefer och specialister till såväl privat som offentlig sektor. Vi har verksamhet i 13 länder och grundades 1980. Badenoch & Clark ingår i Adecco group, ett Fortune 500-bolag.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06