OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Familjeenheten ska förstärka i arbetsgruppen som arbetar med barnärenden 0-18 år genom att utöka med en socialsekreterare, samt tillsätta en vakant tjänst. Vi vill förstärka arbetsgruppen för att kunna ytterligare förbättra arbetet med de mest utsatta i samhället.
Vi erbjuder Dig en arbetsplats med hög trivselfaktor med varierande arbetsuppgifter, och där Du kan planera ditt arbete på ett flexibelt sätt. Som socialsekreterare hos oss kan Du vara med och påverka genom att vi uppmuntrar egna initiativ till förbättringar, att driva utvecklingen framåt inom vårt område. Som ny socialsekreterare hos oss erbjuds du en grundlig introduktion och du blir en del av en positiv arbetsgrupp som arbetar aktivt för en hanterbar arbetssituation genom att stötta varandra och arbeta i team. Vi saknar dig om du inte är på jobbet som vanligt.
Socialtjänsten i Hofors erbjuder; kontinuerlig kompetensutveckling, flexibel arbetstid, extern handledning, möjlighet till friskvård, och möjlighet att arbeta hemifrån i samråd med arbetsgrupp och chef, samt en trevlig arbetsmiljö.
ARBETSUPPGIFTER
Myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning. Kvalificerat utredningsarbete enligt SoL och LVU för att bedöma barn/ungdomars behov, föreslå lämpliga insatser samt uppföljningar av insatser. Vi använder oss i arbete bl.a av MI, Signs of Saftey, Ester, IAS. Arbetet bedrivs med fokus på familjen och att barn främst ska få stöd på hemmaplan. Alla utredningar dokumenteras enligt BBIC (Barns Behov I Centrum)
KVALIFIKATIONER
Socionomexamen med erfarenhet av myndighetsutövning, helst inom verksamhetsområdet Barn- och Unga. Som socialsekreterare ställs det krav på att; Du har god samarbetsförmåga och kan bemöta människor med respekt, att Du kan sätta dig in i andra människors perspektiv och situation, och ha förmåga att se möjligheter till förändring, att Du har en professionell mognad och är trygg och stabil, att Du är flexibel och kan ändra Dina arbetsmetoder efter verksamhetens och enhetens behov. Du behöver kunna planera och organisera ditt arbete på ett strukturerat och effektivt sätt samt ha lätt för att uttrycka dig tydligt och enkelt i tal och producera skriftligt materiel av hög kvalitet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
körkort erfordras då arbetet medför resor.
ÖVRIGT
Tjänsterna skall sökas via Offentliga Jobb.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Individ- och familjeomsorgen Maria Hellqvist
Enhetschef Elisabeth Kämpe
Socialsekreterare Katarina Åslund
070 - 28 99 215
Socialsekreterare Gry Sjöberg
073 - 80 94 144
Enhetschef Katarina Mohlén-Carlehäll
0290-771726
Chef Individ- och familjeomsorgen Maria Hellqvist
0290 - 77 17 18
1:e Socialsekreterare Gry Sjöberg
073 - 809 41 44
Chef Individ- och familjeomsorgen Maria Hellqvist
076 - 275 93 46
tf. enhetschef Svetlana Lindén