IFS söker en ny medarbetare inom området Supply Chain

Arbetsbeskrivning

IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA- arkitektur byggt på Microsoft, .NET, Java och Oracle teknologi. IFS fokuserar på företag där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i över 50 länder och har 2700 anställda.

På IFS har vi en stark och engagerad kultur där vi alla hjälps åt och där du som kollega och medarbetare syns och är viktig. Du får snabbt frihet under ansvar och kommer på många sätt ha möjlighet att påverka - vår produkt, vår organisation och vår utveckling.

Till vår produktutvecklingsavdelning söker vi nu en ny medarbetare med intresse för design och utveckling av affärssystem inom logistikområdet. Vi erbjuder chansen att kombinera din branscherfarenhet och kreativitet med möjligheten att utveckla ett av världens ledande affärssystem.

Vi söker dig som har stor verksamhetskunskap inom området Supply Chain och som vill vara med och utveckla IFS Applications för att möta dagens och morgondagens behov inom t ex: inköp, materialplanering, lagerstyrning, CRM mm. 

Arbetsuppgifter
En Business Systems Analyst (BSA) har en viktig roll i IFS produktutvecklingsorganisation (R&D). Som BSA arbetar du med att nyutveckla och förbättra lösningarna i vår produkt IFS Applications. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att:



• Följa och analysera trender på marknaden

• Analysera krav på nya lösningar och funktioner samt förbättringar av befintliga produkter

• Designa smarta lösningar och implementera dessa tillsammans med ett utvecklingsteam

• Utbilda och stödja IFS sälj och konsultverksamhet i utrullning av nya produkter

Jobba på IFS
IFS koncernen och vår applikation har global täckning vilket innebär att du kommer att arbeta med kravställare och kollegor från ett stort antal länder. På IFS R&D jobbar vi med en agil-utvecklingsmetodik och du kommer att ingå i ett team med hög kompetens och expertkunskap, i huvudsak placerat i Sverige och på Sri Lanka.

Du kan även komma att arbeta med att sprida kompetens globalt om vår applikation och dess användning. Detta kan ske via externa såväl som interna utbildningar och konferenser men även som en del i det dagliga arbetet inom interna nätverk och mot våra säljande enheter.

Kvalifikationer
Du har utbildning på högskolenivå som högskoleingenjör, civilingenjör, systemvetare eller motsvarande kunskaper.

Vi tror att du har en stor verksamhetskunskap inom området Supply Chain och har erfarenhet av att utveckla och/eller implementera ett eller flera affärssystem.

Du har ett intresse för problemlösning inom affärssystem och har en god förståelse för design av desamma.

Vi ser gärna att du har intresse av och erfarenhet från att leda och koordinera projekt.

Din personlighet
Som person har du lätt för att samarbeta och kommunicera med dina arbetskamrater och du är öppen för andras åsikter. Du kommer med egna lösnings- och förbättrings förslag för komplexa problem. För dig är det viktigt att möta kundens behov och du är öppen för såväl förändringar som för nya idéer.  Du är initiativrik och ansvarsfull och trivs med att arbeta mot högt satta mål.

Tjänsten är tillsvidareanställning, med placering på vårt kontor i Göteborg.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IFS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 september 2013

Liknande jobb


10 december 2024

15 november 2024

15 november 2024

13 november 2024