OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IKT-pedagogen skall arbeta enligt skolans IKT-plan.
Syftet med IKT-pedagogens uppdrag är i huvudsak att sprida kunskap inom IKT så att elever och personal kan orientera sig i den digitala skolan på ett meningsfullt sätt enligt LGR 11 och skolans egna riktlinjer.
IKT-pedagogen ska ha ansvar för och kunskap om skolans digitala infrastruktur, relevanta pedagogiska appar, kompensatoriska hjälpmedel, program och molntjänster. IKT-pedagogen ska arbeta för att elever och personal hålls a jour och utvecklas inom området.
IKT-pedagogen ska också arbeta för att elever och personal stärks i sin sociala kunskap om IKT, såsom digitaliseringens möjligheter och risker, områden som integritet och kränkningar, datasäkerhet eller rättigheter och skyldigheter på nätet. IKT-pedagogen förväntas att ha ett tätt samarbete och bistå den övriga IKT-organisationen vid behov.
Vi söker dig IKT-pedagog eller har likvärdig erfarenhet som vill jobba med IT-pedagogisk utveckling och undervisning hos oss på Carlssons skola. Du har god samarbetsförmåga och kan arbeta både med elever och pedagoger. Du får gärna ha kunskap i datalogiskt tänkande, grundläggande kunskaper i filmskapande, goda färdigheter i Office 365 framför allt Teams samt behärska programmet Notebook för Smartboard.
På Carlssons skola går 670 elever från förskoleklass till årskurs 9 och ca 100 engagerade och utvecklingsbenägna anställda. Nu behöver vi förstärkning! Carlssons skola ligger centralt i Stockholms innerstad och skolan drivs av en ideell föräldraförening. Vårt mål att bli Sveriges bästa skola och då behöver vi Sveriges bästa medarbetare!
Alla på Carlssons skola jobbar digitalt. Åk 7-9 jobbar 1-1-1. Högstadiet arbetar uteslutande i Office 365 miljö, Teams och de äldre gör sina prov i DigiExam, främst används PC, MacBooks och iPads. Åk F till 6 jobbar 2-1 och de yngsta lär sig att skriva och läsa genom sina iPads via ASL (Att Skriva sig till Läsning). Alla klassrum har Smartboards.