OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Informationsenheten söker IKT-samordnare Information-Kommunikation-Teknologi Arbetsuppgifter Du medverkar till att underhålla och förnya kommunens externa och interna webbplatser. Det är en fördel om du kan administrera EPiServer. Som internkonsult i Informationsenheten stödjer du andra kommunala enheter i projekt där olika verksamhetssystem görs tillgängliga på webb. Ärendehantering, bokningstjänster, ljudöverföring från sammanträden, digital medborgarassistent och metakatalog i Novell-miljö är exempel på områden som kan bli aktuella. Till uppdraget hör att utbilda personal framför allt som webbredaktörer. Egenskaper och kompetens Du trivs med att arbeta i grupp och samarbetar gärna med IT-enhetens tekniker, externa konsulter och personal som ansvarar för verksamhetssystemen. Du är samtidigt självständig och kan jobba mot övergripande mål utan detaljstyrning. Din pedagogiska talang använder du för att förmedla komplicerad information på enkelt sätt till personalgrupper från olika enheter. Utbildning Du är högskoleutbildad. Inriktning på IT, kanske som systemvetare. Tillträde Efter överenskommelse Nuvarande IKT-samordnare ska vara tjänstledig för att pröva ett uppdrag i en annan organisation.