OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gnesta kommun är en aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta flygplats. Vårt nära samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa. Gnesta ligger i Sörmland en dryg halvtimme med tåg från Stockholm central. Vi är drygt 11 000 invånare och har ca 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra medborgare och besökare bästa möjliga service och kvalitet. Barn- och utbildningsförvaltningen är mitt i en spännande digitaliseringsresa och söker en IKT-samordnare med systemförvaltningsansvar.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen ansvarar du för att samordna allt som rör IKT inom förvaltningen. Du har täta kontakter med organisationerna för att kunna bilda dig en uppfattning om behov och lösningar, samt för att kunna rekommendera insatser vid behov. Rollen innebär ett verksamhetsnära samarbete med IKT-pedagoger från förskola och grundskola. Du arbetar även nära förvaltningens ledningsgrupp och initierar och driver tillsammans med chefer och rektorer förvaltningsövergripande digitaliseringsfrågor. I rollen ingår även att förvalta och utveckla de IT-system och tjänster som förvaltningen använder, genomföra upphandlingar samt implementera nya lösningar gällande både hård- och mjukvara. Vi befinner oss just nu i ett skede där flera av våra system behöver moderniseras och bytas ut. Tjänsten innebär ett brett ansvarsområde, där det är viktigt att snabbt kunna ställa om mellan olika ämnen och frågeställningar.
Vår nuvarande IKT-samordnare beskriver att en arbetsdag kan innebära allt från att arbeta med teknisk kravställning inför införandet av digitala nationella prov eller systemintegrationer, till att agera användarstöd till personal ute i våra verksamheter eller prata strategier för digitalisering. Som systemförvaltare är en viktig del av arbetet att utveckla våra system och tjänster och säkerställa att systemen samverkar på bästa sätt genom olika integrationer. Du genomför även processkartläggningar och samordnar förvaltningens upphandlingsarbete.
KVALIFIKATIONER
För att klara av rollen på ett bra sätt bedömer vi att du har:
• relevant utbildning på området eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• goda tekniska kunskaper som är relevanta för arbetsuppgifterna
• god förståelse för hur system och tjänster kan samverka med hjälp av integrationer
• erfarenhet av att driva utvecklingsarbete kopplat till digitalisering
• erfarenhet av liknande roller är meriterande
Vi tror även att du:
• har erfarenhet av att driva och utveckla digitaliseringsfrågor tillsammans med andra
• är flexibel, med förmåga att hantera och prioritera bland parallella uppgifter
• är skicklig på, och tycker om att, kommunicera och anpassa din kommunikation utifrån mottagaren
• samarbetar mycket och gärna med andra
ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Ansök därför redan idag! Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bengt Greiff
070-5850153
Taina de Mander
0158-275262
Kommunal, Jane Löfstrand
0158-275125
LR skola år f-6, Anders Wolf
0158-275178
Lärarförbundet skola, Susanne Morgan
070-5151965
Lärarförbundet skola, Susanne Morgan
070-515 19 65
Magdalena Eberhardsson
0158-275 261
LR skola år 7-9, Anders Sjödin
0158-275 613
Magdalen Eberhardsson
0158-275 261
Vision, Elisabeth Gustavsson
0158-275670