OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IM Product Marketing Manager Sweden till Samsung, Kista.
Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.
Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.
Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.
Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.
Vi söker nu för Samsungs räkning en IM Product Marketing Manager Sweden för omgående tillsättning, uppdraget är ett vikariat för en person som är föräldraledig.
Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City där man sitter i helt nya fräscha kontorslokaler på Torshamnsgatan.
Om tjänsten
The Marketing manager will act as a liaison between PM/Category Marketing and local Sales departments, together with individual customers, ensuring fast and effective roll out of GTM plans, driving activities and plans.
Overall objective for position is to drive sell out of, and grow brand preference for, Samsung smartphones in Sweden, with the ultimate target of reaching a market leading position. Samsung’s overall mission is to become and be the # 1 brand in the minds, hearts, homes and lives of our consumers, and the Smartphone category is a key component in reaching that vision.
POSITION IN ORGANISATION:
- Head of IM
- Head of Sales & Marketing IM
- Head of Marketing IM
- Product Marketing Manager IM SE
Krav och färdigheter
KEY ACCOUNTABILITIES:
- LLP (Local Launch Plan) creation
- Market Shares and Sellout
- Marketing specific KPIs
- Brand Awareness
- Brand Preference
- Retail readiness
- SENA Customer sell-out growth
- SENA Customer in-house market share
- SENA Customer share of voice for display share, promotional share and recommendation rate in-line/above key competitor and/or value m-share
- SENA Samsung share of voice in Customer advertising
JOB SCOPE:
- Responsible for the development of full year ATL marketing roadmap for Sweden for Smartphones. Responsibility includes setting objective and KPIs, budget management, resource planning and follow-up of the activities carried out.
- Responsible for full ensuring full alignment between full year ATL marketing roadmap with corresponding roadmaps for BTL/Customer/Retail/Online for Sweden for Smartphones. Responsibility includes aligning objective and KPIs, budget management, resource planning and follow-up of the activities carried out.
- To be leading and responsible for the GTM process during product launches together with category marketing. Responsible for development and communication (with all relevant campaign elements – ATL/BTL/online/retail) aligned with key stakeholders within Customer Marketing/Retail Marketing/Online to ensure a successful rollout across the Sweden.
- Active part in developing messaging (for PR, Online, Channel- and Category Marketing and instore product information) for focus products within category, in close co-operation with IM Category Marketing, PR team and Product Management.
- In charge of setting and keeping a running Quarterly Marketing Plan available for all stakeholders.
- Extended operational function for Swedish customers in terms of joint marketing planning and activity execution.
- Responsible for Channel marketing and the personnel within; Channel Marketing Leads.
QUALIFICATIONS REQUIRED:
- University degree, preferably with a major in Marketing
- Leadership skills
- Project Management excellence
- Consumer Insights
- Market research and analysis
- MS Office, mainly Excel, PPT
- Fluent in English & Swedish
- Pragmatic, easy to collaborate with and a ‘can do’ attitude.
EXPERIENCE, SKILLS & ATTRIBUTES:
- Marketing experience with minimum 4-5 years of solid consumer marketing experience from strong brands within Consumer Electronics/Telecom and/or FMCG
- Experience of Go to market planning on multi-country markets
- Experience from management of large marketing budgets, covering ATL as well as BTL
- Solid grasp of all elements of the media mix, ranging from conventional offline, to online and experiential marketing
- Experience from matrix organizations.
- Experience of channel Sales and Marketing is a merit
- Mindset: Use functionality and system as a sales supporting tool.
- Take own initiatives and drive implementation
- Structured with an ability to manage multiple priorities and short deadlines.
- Results & performance drive, with a passion for marketing effectiveness
- Strategic mind and analytical skills
- Pragmatic with a ‘can do’ attitude
- Big picture scope, with attention to detail when needed
- Inspired by teamwork and proven appreciated collaborator.
Note: This job description summarizes the main aspects of the job, but does not cover all the duties that the job holder may be required to perform. This position covers a parental leave
Vad kan vi erbjuda?
Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren, din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.
Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.
Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
/ Therese Barvell Rappel
Konsultchef Bemanningsstyrkan