OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IMCD Sweden söker med omgående tillträde medarbetare till ekonomiavdelningen vid huvudkontoret i Malmö.
Tjänsten:
Du kommer främst att arbeta med vår leverantörsreskontra. Du kommer också att sköta en del löpande bokföringsarbete samt avstämningar i samband med månadsbokslut.
Eftersom vi är en serviceenhet för hela IMCD Nordic kommer du att arbeta med ett flertal länders redovisning samt ha kontakt med utländska leverantörer och våra systerbolag i Europa. Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill jobba som ekonomiassistent och utveckla dina kunskaper inom ekonomi i en internationell företagsgrupp.
Din bakgrund:
Du är en positiv och serviceinriktad person med gott ordningssinne. Du har ett systematiskt arbetssätt och sätter stort värde på att hålla dina deadlines. Du har erfarenhet från arbete inom ekonomi och administration. Vårt affärssystem är Oracle/JD Edwards och erfarenhet från större affärssystem är en fördel. Word och Excel är naturliga arbetsverktyg för dig. Att kommunicera på engelska i tal och skrift är inte främmande för dig.
Vi erbjuder goda anställningsvillkor, positiva kollegor i fina kontorslokaler i Limhamn.
IMCD Nordic är ett internationellt företag ingående i den världsomspännande IMCD-koncernen med huvudkontor i Holland. Koncernen omsätter 2,6 miljarder EURO och har cirka 2.900 anställda i 50 länder. IMCD Nordic distribuerar och marknadsför specialkemikalier och livsmedelsadditiver till tillverkande industri i Norden och Baltikum. IMCD Nordic omsätter 100 miljoner EUR och har cirka 100 anställda.
Tjänsten är ett 12 månaders vikariat, heltid, med goda möjligheter till förlängning.
Tillträde: snarast möjligt
Ansökan skickas till info@imcd.se senast 31 oktober 2020.
Har du frågor? Kontakta Malin Granbom 040-167547.
Välkommen med din ansökan!