IMI Hydronic söker Koordinator till reskontra

IMI Hydronic söker Koordinator till reskontra

Arbetsbeskrivning

Om företaget
IMI Hydronic Engineering i Ljung erbjuder innovativa och energieffektiva premiumprodukter som optimerar VVS-system och inomhusklimat. Företagets unika och användarvänliga koncept bygger på en mer än 100 år lång framgångstradition. Idag är företaget en del av en världsledande koncern inom hydroniska lösningar, och kontrollerar hela processen från R&D till tillverkning, marknadsföring och support. Läs mer på www.imi-hydronic.com

Dina arbetsuppgifter
Till ekonomiavdelningen på IMI Hydronic Engineering söker vi nu en Koordinator för reskontran. Fokus kommer att ligga på att ansvara för att arbetet inom reskontragruppen sker i enlighet med gällande redovisningsregler och att fördelning av arbetsuppgifter sker på ett utjämnat och balanserat sätt. Utöver den operativa koordineringsrollen ingår även att vara aktiv och driva det interna förbättrings- och utvecklingsarbetet. I reskontragruppen ingår förutom koordinator, även två ekonomiassistenter. På ekonomiavdelningen jobbar totalt 9 personer.

Dina ansvarsområden är bland annat:

• Scanning, registrering och matchning av leverantörsfakturor
• Betalningar via fil samt manuella betalningar
• Avbokning betalningar
• Påminnelse/kravhantering
• Kontakter med leverantörer i redovisningsekonomiska syften, både svenska och utländska
• Avstämningar balanskonton
• Avstämning mellan internbolag
• Registrering av bokföringsordrar i ekonomisystemet
• Kundfakturering
• Analys och problemlösning
• Utveckla rutiner och arbetssätt


Din profil
För tjänsten krävs erfarenhet av reskontra, redovisning och övrigt ekonomiarbete. Du har som minst gymnasieutbildning inom ekonomi samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du har även erfarenhet av olika affärssystem och av att använda Microsoft Office programmen, främst Microsoft Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba i internationella bolag.

Det här är ett jobb för dig som är resultatorienterad, kommunikativ, ansvarstagande och noggrann. Som person är du flexibel och öppen för nya idéer och lösningar. Du är lättlärd och engagerad och har ett strukturerat arbetssätt. Du trivs också att arbeta i en miljö med stor och varierad kontaktyta. Att visa respekt för andra och samarbeta för att tillsammans nå bästa resultat är din utgångspunkt.

Tjänsten gäller under viss tid, till och med 2021-01-31, med möjligheter till förlängning. Du anställs som konsult via oss på Söder & Co. Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För frågor, välkommen att kontakta Jenny Lindquist på Söder & Co, tel 0322-66 68 63.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson

Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S&C Bemanning i Vårgårda AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2020
  • Ansök senast: 22 maj 2020

Besöksadress

Wallentinsvägen 8, Vårgårda
None

Postadress

Wallentinsvägen 8
Vårgårda, 44737

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024