OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av en framgångsrik och växande verksamhet, där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med härliga kollegor? Har du erfarenhet av att hantera arbets- och uppehållstillstånd, är en skicklig administratör och service-minded utöver det vanliga? Då ser vi fram emot att höra av dig!
Alfa växer och söker erfarna Immigration Consultants, eller dig som har 1-2 års annan relevant arbetslivserfarenhet, till vårt specialistteam, med placering i Stockholm, Malmö eller Göteborg.
“What I appreciate most about my work is meeting so many interesting people from many different industries. I get to use my knowledge of authorities and regulations and feel that I make a difference for the end customer who is moving to or from Sweden” , säger Matilda Frisk, Immigration Consultant på Alfa.
Arbetsbeskrivning
Som Immigration Consultant blir du en del av Alfas erfarna immigrationsteam och säkerställer att våra kunder och deras medarbetare får professionell support i samband med flytt mellan olika länder.
Du samarbetar med svenska och internationella uppdragsgivare och i din roll fungerar du som kontaktperson för både kunder och medarbetare.
Immigrationsprocessen och kraven för arbetstillstånd är komplexa och i din roll hjälper du dina klienter med information om regler och krav för uppehålls- och/eller arbetstillstånd. Du samlar in, granskar och kompletterar den dokumentation som krävs för en snabb och smidig hantering av processen, samt stöttar i kontakten med olika myndigheter.
Som Immigration Consultant har du ett brett kontaktnät och samarbetar löpande med olika specialister internt hos Alfa, uppdragsgivare och familjer som flyttar, samt aktuella myndigheter och andra samarbetspartners.
Du ingår i ett team med erfarna kollegor, rapporterar till Business Manager Immigration och är placerad på något av våra kontor i centrala Stockholm, Malmö eller Göteborg.
Kvalifikationer
Den vi söker har en relevant universitetsexamen, gärna inom juridik/statsvetenskap/ekonomi, alternativt annan utbildning som Alfa bedömer vara likvärdig.
Du har några års erfarenhet från liknande roller där du har arbetat med immigrationsärenden, t ex i ett stort internationellt bolag eller inom en myndighet. Har du ingen immigrationskunskap, men har arbetat som handläggare på en myndighet, är detta också en värdefull erfarenhet.
Du trivs i en internationell arbetsmiljö och har en hög ”multicultural understanding”. Vi ser det som mycket positivt om du har bott och studerat eller arbetat utomlands. Du behärskar svenska och engelska på hög nivå i både tal och skrift, och har du även andra språkkunskaper är det en fördel.
Vidare har du hög IT-mognad, är van att arbeta i olika affärsstödjande system och har en mycket god administrativ förmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en god kommunikatör och ser god service som en självklarhet. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna.
Som person är du trygg, positiv och får energi av att träffa nya människor. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och agerar på ett ansvarstagande och lösningsorienterat sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt, men uppskattar också det stöd du kan få och ge i ett team av kollegor med hög kompetens.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Om Alfa
Med 10 kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland hanterar Alfas personal flytt-, mobility- och andra uppdragstjänster i ca 150 länder årligen. Vi arbetar nära kunderna på ett innovativt och lösningsfokuserat sätt med hög kvalitet, hållbarhet och omtanke som ledord.
På Alfa är vi stolta över våra certifikat inom ISO 14001, ISO 27001 och FIDI FAIM. Alfa har AAA i kreditbetyg, samt medlemskap i flera prestigefyllda organisationer inom mobilitetstjänster världen över.
Skicka ditt CV tillsammans med personligt brev till hr@alfamoving.com
Märk din ansökan ”Immigration Consultant” och ange gärna vilken placeringsort som du är intresserad av.