OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget och tjänsten
Grant Thornton är ett av Sveriges ledande revisions- och konsultföretag. Vi hjälper ägarledda entreprenörsföretag att växa och utvecklas. Många medarbetare beskriver miljön som både positiv och dynamisk. Vi är över 1300 medarbetare i Sverige och är ett medlemsföretag inom Grant Thornton International. Vår mission är att stödja entreprenörer i de ekonomiska frågorna inom våra affärsområden revision, ekonomiservice, skatt och rådgivning.
Nu söker vi en Implementationsspecialist för att stärka vårt uppstartsteam vid uppstarter av lönesystemet Hogia Lön Plus och tid- och reseräkningssystemet Flex HRM Time & Travel.
Tjänsten passar dig som är erfaren inom löneområdet och trivs med att arbeta med hela implementationsprocessen. Det innebär att du, med utgångspunkt från kundens behov, implementerar, dokumenterar, testar och utbildar. De flesta av dina kollegor inom implementation utgår från vårt kontor i Göteborg, men placering för tjänsten är något flexibel, vilket gör att Stockholm, Malmö eller Örebro också är möjliga orter att arbeta ifrån.
Vårt erbjudande
Grant Thornton är ett bolag i tillväxt och vi ser med tillförsikt in i framtiden, där systemen kring löneadministration är en prioriterad del. I företaget finns en genuin ”tillsammanskultur” där man som medarbetare känner sig välkomnad från dag ett. Det råder också en prestigelöshet och transparens i bolaget, som tar sig i uttryck genom öppna dörrar för frågor eller nya idéer medarbetare emellan. På Grant Thornton är man omgiven av kompetenta människor och specialister inom sitt område. Vi satsar mycket på våra medarbetares framtid med målet att utmana och se kollegor växa längs med vägen, för att utvecklas och bli långsiktig hos Grant Thornton.
Om rollen
Du ingår i ett mindre team där du som expert ansvarar för implementation och driftsättning av lönesystemet Hogia Lön Plus, samt tid- och reseräkningssystemet Flex HRM Time & Travel för kunderna till våra 22 kontor runt om i landet. Det ingår i rollen att bevaka förfrågningar om nya implementeringar, demonstrera systemet och dess funktioner samt genomföra möjliga anpassningar och uppdateringar i systemet.
Rollen innebär även stora möjligheter att arbeta med och bidra till utveckling och testning av ny funktionalitet, samt genom nya projekt ständigt utveckla våra produkter och tjänster – allt för att ge det bästa stödet till vår organisation och våra kunde.
Om dig
För att trivas i rollen behöver du vara systemintresserad, kommunikativ och en problemlösare. Det innebär att du vill ta ett stort eget ansvar och att du har ett starkt driv i det du tar dig an. Du är en engagerad lyssnare med ett lösningsfokuserat mindset. I teamet arbetar vi nära varandra och delar dagligen med oss av nya erfarenheter och ser därför att du har lätt för att ta kontakt med såväl kollegor som kunder. Du har en god förmåga att kunna prioritera och känsla för pedagogik. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna, som viljan att hjälpa andra och att lösa problem.
Du har minst fem års erfarenhet av arbete inom löneadministration
Du har arbetat med implementering av lönesystem i minst ett år
Du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Vi ser det som ett krav med kunskap kring Hogia Lön Plus eller Flex HRM Time & Travel
Meriterande om du även har kompetens i fler moduler i Flex HRM, som tex Plan och Employee
Vill du veta mer om tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Ardbo på 073-521 65 19. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!