OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att jobba i ett team där man tillsammans ansvarar för ett bra resultat och ett gott arbetsklimat? Har du erfarenhet av att implementera i Hogia Lön Plus? Då vill vi hälsa dig välkommen till Accountors implementationsteam på Payroll.
Om rollen
I rollen som implementationskonsult kommer du att genomföra kunduppsättningar i Hogia Lön Plus för nya och befintliga kunder. Där blir du en viktig del av kundens upplevelse av Accountor. Det innebär bland annat att hålla uppstartsmöten med kund, uppsättning av lönesystemet utefter kundens behov samt löpande kvalitetssäkringar. I rollen kommer du även att kunna förkovra dig och fördjupa dina kunskaper inom bl.a. kollektivavtalstolkningar och systemlösningar samt vara ett stöd till övriga lönekonsulter inom organisationen.
Främsta arbetsuppgifter:
Kontakt och dialog med kunder.
Kartlägga kundens behov samt projektleda och utföra implementationer i Hogia Lön Plus.
Kvalitetskontroll och lönekörningar av nyuppsatta kunder.
Systemsupport i Hogia Lön Plus för lönekonsulter inom Accountor.
Förutom spännande och intressanta uppdrag med fokus på kvalité och leverans, kommer du att ingå i ett starkt implementationsteam där det finns kompetens inom olika system. Vi tror på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat där ingen fråga är för dum för att ställas. Därutöver vet vi att det är viktigt att ha kul på jobbet för att kunna leverera det bästa till våra kunder.
Vem är du?
För att få de bästa förutsättningarna att lyckas i den här rollen har du goda systemkunskaper, minst tre års erfarenhet av att arbeta i Hogia Lön Plus samt vana att arbeta med implementationer. Du innehar breda grundkunskaper inom lön och har god vana att tolka och tillämpa kollektivavtal. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska. Är du auktoriserad lönekonsult ses det som meriterande.
Som person är du en duktig problemlösare, orädd och vågar testa dig fram för att hitta rätt lösning. Du har ett inarbetat kundfokus och ett stort systemintresse. Du trivs att arbeta självständigt och har förmågan att tänka utanför boxen och vara proaktiv.
Accountor är ett karriärföretag och erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Din utveckling och välmående är betydelsefull och därför erbjuder vi dig även:
Att kostnadsfritt bli Srf-auktoriserad lönekonsult.
Månadsvisa samtal med din chef för att följa upp din motivation och välmående.
Tillgång till vår egen digitala utbildningsportal med över 60 kurser inom löneområdet.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats.
Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Jessica Petersson, Talent Acquisition Specialist, jessica.petersson@accountor.se
Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!