OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
"Vårt uppdrag som ett proptech-företag: Att få byggnader att arbeta för människor." Spacewell söker nu en implementationskonsult till teamet i Sverige. Har du vana av att implementera mjukvara, vill ta fram bästa tekniska lösningen för dina kunder samt delar Spacewells passion för teknologi och innovation är det här rollen för dig!
OM TJÄNSTEN
Spacewell är verksamt inom det snabbväxande området byggnadsförvaltning, och erbjuder både mjukvaran och de tekniska verktygen som gör det möjligt för sina kunder att förenkla fastighetsdriften, minska kostnaderna och energiförbrukningen och skapa högpresterande byggnader och arbetsplatser.
I rollen som implementationskonsult kommer du tillsammans med dina kunder att exempelvis hålla workshops för att få fram deras specifika behov och på så sätt komma fram till lämpliga och effektiva användningsområden av Spacewells produkter och tjänster. På så sätt kommer du arbeta konsultativt med dina kunder och partners när det kommer till implementering av programvara. Utöver det så ansvarar du även för att utbilda kunden i deras specifika lösning när den är på plats och ta fram den dokumentation som behövs.
Ett exempel på mjukvara inom "Smart arbetsplats" är att kunden har möjlighet att hantera kontorets kapacitet och göra det möjligt för anställda att boka sina arbetsplatser på kontoret. Ett annat exempel inom "Fastighetsservice" är mjukvara för servicecenter och lagerhantering. Om du vill läsa mer om Spacewells produkter och tjänster så kan du göra det här.
Spacewell arbetar med en hybridmodell där deras anställda har flexibilitet när det kommer till arbetsplats och arbetstider. Du kommer främst att arbeta mot den svenska marknaden, men resor till övriga nordiska huvudstäder förekommer också.
Du erbjuds
* Utrymme att planera och driva dina egna projekt utifrån dina kunders behov
* En innovativ arbetsplats där du får möjlighet att växa och utvecklas inom din roll, och inom bolaget
* Tryggheten i att tillhöra ett globalt företag, men med startup-mentalitet
ARBETSUPPGIFTER
- Säkerställa att produkt- och mjukvarulösningar kommer på plats i enlighet med tidsplan och budget
- Utföra implementeringspiloter och stödja kunden i utformningen av produkt- och mjukvarulösningar för dess dagliga användning
- Ta fram de nödvändiga dokumenten under hela projektet (intern och extern kommunikation), till exempel: omfattningsdokument och konfigurationsspecifikationer
- Definiera, dokumentera och övervaka de olika stegen relaterade till produkt- och mjukvarulösningsimplementeringen
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst tre års arbetslivserfarenhet av mjukvaruimplementering
- Har B-körkort
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande är:
* Om du har kunskaper inom övriga nordiska språk
För att trivas i rollen så ser vi att du har ett intresse för IT, fastigheter, anläggningsförvaltning och arbetsplatsledning. Vi ser också att du är nyfiken och att du alltid söker kreativa lösningar för just dina kunders problem.
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga beteenden och ditt intresse för tjänsten. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka denna tjänst. De beteenden vi ser som särskilt viktiga är:
* Affärsinriktad
* Innovativ
* Problemlösare
* Samarbetsinriktad
Övrig information
* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, 35h/vecka
* Placering: Kontor i Knivsta, Uppsala, men det är möjligt att arbeta remote
* Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Catharina Alm, catharina.alm@academicwork.se, rekryteringskoordinator Stina Moby, stina.moby@academicwork.se
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Spacewell, som är inriktat på lösningar, mjukvara och rådgivning för fastighetsteknik, ingår i Nemetschek Group, ett börsnoterat bolag för strategisk förvaltning vars operativa dotterbolag har cirka 3 500 anställda experter över hela världen. Bolagets mjukvara möjliggör livscykelhantering av byggnader genom integrering av processerna för utformning, uppförande och drift av en fastighet. Nemetschek Group driver byggbranschens digitalisering framåt och ger fullt stöd för OPEN BIM, för att skapa ett samordnat flöde av information och återkoppling genom alla projektfaser, från utformning till byggande till underhåll och drift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231