IMPORT COORDINATOR

Arbetsbeskrivning

ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi nu en Import Coordinator!I rollen kommer du ansvara för hantering av fraktfakturor, frihandelsavtal, import tulldeklarationer inhouse med mera.
Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis vara:
Kontering och priskontroller av fraktfakturor och hantering av BOT där fraktfakturor är automatiserade.
Kommunikation med speditörer och drivande av reklamationer på fraktfakturor.
Hantering av original dokument.
Förväntas ta del av eller driva projekt eller förbättringsarbete kring avdelningens processer.
Uppdraget präglas av ett varierande arbetstempo och innefattar även andra allmänna administrativa arbetsuppgifter.


Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning och önskvärt är att du har erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter.
Du har erfarenhet av att hantera fraktfakturor.
Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Import Coordinator är du ansvarstagande, noggrann och lösningsorienterad. Du är också flexibel och kan hantera snabba förändringar.
Företagspresentation Vår kund är ett svenskt multinationellt företag som tillverkar maskindrivna utomhusprodukter. De har en stark passion för innovation och miljöomsorg.
Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Deltid, 20 timmar i veckan. Vår kund önskar start så snart som möjligtoch uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2024
  • Ansök senast: 12 februari 2025

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024