Import & Customer Manager till Åhléns

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Import & Customer Manager till Åhléns!

Supply Chains syfte är att frigöra potential och möjliggöra affären för Åhléns. I din roll går du från ord till handling och säkerställer att prioriterade aktiviteter blir genomförda. Du samlar projektmedlemmar, involverar nyckelpersoner och får saker att hända utan att ha en formell ledarroll. Som Import & Customer Manager ansvarar du för att säkerställa inflödet av varor till Åhléns lager samt tullhantering.

Bland dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

- Ansvara för att följa inflödet att nya varor från leverantör till lagerplats följer definerad tidsplan
- Identifiera nya, samt underhålla existerande fraktavtal för att optimera kostnad och processeffektivitet
- Säkerställa inflöde av korrekt data i Åhléns interna system
- Kontinuerligt följa budgetplan och identifiera aktiviteter när avvikelser sker
- Säkerställa följsamhet till legala krav samt Åhléns kvalitetsstandarder, så som tull, varudeklaration, hållbarhetsmål, etc.
- Hantera avtalsskiljaktigheter
- Tillsammans med Inbound & Last Manager definiera och kontinuerligt utvärdera inbound management processen

Denna roll har inte personalansvar idag, men på sikt kan det bli så att du kommer få bygga upp ett mindre team. I denna roll arbetar du tvärfunktionellt mot Inköp och ut mot inkomstavdelningen på vårt distributionscenter i Rosersberg, du är placerad på huvudkontoret i Stockholm. Du rapporterar till Inbound & Last Mile manager.
Vad krävs för att lyckas i rollen?

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

- Relevant akademisk utbildning inom t.ex. ekonomi, logistik, management, eller motsvarade
- Minst 4 års erfarenhet inom supply chain
- Erfarenhet av att arbeta med frakt och tull-lagstiftning
- Erfarenheter av förhandling och avtalshantering
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet, speciellt Excel

Vem är du som söker?
För att lyckas med uppgiften tror vi att du är en proaktiv, kommunikativ person. Du har förmågan att dra affärsmässiga slutsatser baserat på analyser och kommer med förslag på alternativa vägval. Det här är en roll med stora utvecklingsmöjligheter vilket ställer krav på stort engagemang och driv från din sida.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Du är placerad på Åhléns huvudkontor på Ringvägen i Skanstull (vi flyttar till nya lokaler vid Odenplan under sommaren).

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2022
  • Ansök senast: 24 juni 2022

Liknande jobb


Förrådstekniker

23 oktober 2024

21 oktober 2024