Importadministratör

Importadministratör

Arbetsbeskrivning

Om kunden
Vi söker dig som vill arbeta dagtid med importadministration i Landvetter.


Om oss
Palm och Partners är engagerade i varje enskild individ och dennes arbete. Det är när du trivs som Du presterar som bäst. Genom att bli en del i vårt stora nätverk av kunder och konsulter erbjuds du uppdrag och en vardag väl matchat utefter dina intressen och kompetenser.

Visst är det viktigt med en trygg anställning och att trivas på jobbet? Det tycker vi på Palm & Partners. Därför ser vi till att du som konsult alltid har en konsultchef som stöttar dig och är engagerad i att du utvecklas hos våra kunder. Med tre ISO-certifieringar och som auktoriserat bemanningsföretag omfattas du givetvis av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension samt företagshälsovård. Vi erbjuder konsulthappenings och andra ortsspecifika förmåner för dig som anställd.


Arbetsbeskrivning
Vår kund belägen vid flygplatsen i Landvetter söker en positiv nyfiken person som vill arbeta på deras importavdelning med administrering och dokumentation. Du kommer att sitta i nya fräscha lokaler med ett gott gäng kollegor på plats.




Utbildning
Avslutad gymnasial utbildning. Administrativ utbildning är meriterande.

Erfarenhet
Tidigare erfareneher av administration är ett krav. Vidare är erfarenhet av transport och förtullning ett stort plus men inget krav. Du bör ha god datavana och med lätthet kunna navigerar runt i olika system och snabbt komma in i de arbetsuppgifter som utgör en transportadministratörs vardag. Din svenska och engelska ska vara flytande i tal och skrift.
Körkort är ett krav.


Personliga kvalifikationer
Vi söker dig som har en genuin känsla för service och kvalitet, som älskar högt tempo och värdesätter ett bra samarbete.
Då merparten av din arbetsdag kommer att bestå utav dokumenthantering och förtullningsarbete är det av stor vikt att du är noggrann men samtidigt flink i fingrarna.
Vidare ser vi gärna att:
• Du är en god kommunikatör och besitter mycket god social kompetens
• Du tar ansvar för ditt arbete
• Du har god organisationsförmåga och van att ta egna beslut

Det är även ett plus om du är morgonpigg.



Lön och anställningsvillkor
Enligt avtal

Ansökan
Du skickar in din ansökan via vår hemsida: www.palmpartners.se. Urvalet görs omgående! För mer information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryterare: tomas.roborg@palmpartners.se, alternativt på 0708953747

Startdatum
Planerat startdatum för tjänsten är den 1 November

Uppdragslängd
Löpande, för rätt person kommer vår kund att överrekrytera dig på sikt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linus Lindersjö
0708-398731
Aron Jegers

Linus Lindersjö
0708398731

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Palm & Partners Professional AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2020
  • Ansök senast: 30 september 2020

Besöksadress

Kammakargatan 22
None

Postadress

Kammakargatan 22
STOCKHOLM, 11140

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024