Importkoordinator till kund i Huskvarna

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en arbetsroll där du får möjlighet att bidra till god service såväl internt som externt? Har du tidigare arbetat med fraktfakturahantering eller har en bakgrund inom ekonomi eller spedition? Då kan du vara rätt för tjänsten! Vi söker nu en Importkoordinator med inriktning mot fraktfakturahantering till kund i Huskvarna. Uppdraget är på konsultbasis med start 6 månader med möjlighet för förlängning för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Importkoordinator kommer du erbjudas en spännande roll med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att vara en del av ett engagerad team för företagets avdelning Import & Customs compliance.
Ditt huvudområde som Importkoordinator kommer vara inom fraktfakturahantering. Primärt kommer du ansvara för kontering och vidimering av fraktfakturor, genomföra priskontroller och avstämningar mot fraktavtal samt vara en support gentemot import avdelningen. Likväl förväntas du driva och ta del av projekt eller förbättringsarbeten kring avdelningens interna processer. Vidare kommer du stötta dina kollegor med andra administrativa arbetsuppgifter.


Vem är du?
För att lyckas i rollen har du tidigare arbetat i en liknande roll samt tidigare erfarenhet av hantering av fraktfakturor. Vidare talar och skriver du obehindrat på engelska. Meriterande är om du tidigare har arbetat med reklamationer mot speditörer och andra kunder. Vi ser även det som meriterande om du har arbetat i system som Coupa, TLS eller REX samt kunskap i tullhantering (export/import).

Som person trivs du med att ta ansvar och har en god förmåga att se lösningar. Du är kommunikativ och tycker om att ha många kontaktytor så väl internt som externt. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, samt trivs i en arbetsvardag med ett högt tempo.


Om verksamheten
Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


20 december 2024