Importspeditör

Importspeditör

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Vi söker en Importspeditör till vår kund i Finspång. Speditionsavdelningen hos vår kund hanterar alla uppdrag inom transport och tull för Finspångs nyproduktion och serviceverksamhet. Inom avdelningen finns flera olika rollen inom projekt-, export- och importspedition.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Skapa transportdokument.
- Transportupphandling.
- Transportbokning.
- Leverantörskontakter och leveransbevakning.
- Utfärda anmodan för sändningar.
- Utfärda export/tullhandlingar.
- Kontroll och kontering av frakt- och speditionsfakturor.
- Transportreklamationer.
- Utveckla och digitalisera våra transport- och tullprocesser.

Din profil

Som person drivs du av att ha ett omväxlande arbete i en speditionsverksamhet med högt tempo. Du har en god förmåga att strukturera ditt arbete även i pressade situationer. Du är flexibel och bekväm i att organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Du har en naturlig förståelse för kundrelationer och samverkan med samarbetspartners. I stressade situationer är du lugn, uppvisar stabilitet och kan hantera hastiga förändringar.

Du är en lyhörd lagspelare som är rak och tydlig i din kommunikation. Du är intresserad av hållbarhetsfrågor inom transport och gör detta till en del av ditt dagliga arbete.
Som person är du drivande och kan arbeta självständigt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och visar ett starkt intresse att vara med och utveckla verksamheten. Du är kostnadsmedveten men samtidigt serviceinriktat vilket gör att du kan hitta rätt service till rätt pris.


Krav:



- Du har relevant högskoleutbildning och/eller flerårig kvalificerad erfarenhet inom logistik, import/export.
- Du kan kommunicera obehindrat på engelska i både tal och skrift.

- Goda kunskaper i Microsoft Office.

Meriterande:
- Erfarenhet av internationella transport- och tullfrågor samt avtalsskrivning.
- Ytterligare språkkunskaper som spanska, tyska eller ryska.
- Kunskaper i SAP.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegriafurberg@unikresurs.se eller på 073-9252586

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 augusti 2024

28 maj 2024

Importspeditör

29 juni 2023