Importspeditör

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett expansivt företag som är inne i en stark tillväxtfas? Vi behöver förstärka vår speditionsavdelning med flera speditörer då vi fått många större uppdrag. Idag är vi ett prestigelöst gäng på 7 personer som med stort engagemang och kundfokus framförallt jobbar med internationella transporter och tull. Nu behöver vi dig som vill bli en del av detta team. 

 

Som speditör på Nobeli jobbar du i ett nära samarbete med våra uppdragsgivare som också är våra ägare. Det är ett högt tempo och stor efterfrågan på våra tjänster där vi blir en viktig del i en större helhet. Du erbjuds ett utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och leverantörer.

 

I rollen som importspeditör arbetar du med såväl enklare som mer komplicerande ärenden där du ansvarar för att importen sker på ett effektivt och säkert sätt. 

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Operativ importspedition, vilket bland annat innebär;

·       Välja och boka frakter med lämpliga transportörer med olika transportsätt

·       Utförande av Intrastatrapporter

·       Upprätta importdeklarationer 

·       Inhämtande av underlag för importdeklarationer

·       Omvärldsbevakning inom tull och handel


·       Kontakt med olika utländska aktörer som tull- och transportagenter, myndigheter och godsavsändare

·       Agera expert och bollplank åt våra uppdragsgivare inom området transport och tull



 

Önskvärda kvalifikationer:

För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet inom importspedition samt tullhantering och varukodsklassificeringar.

 

Som person är du ödmjuk inför ansvaret och säkerställer hög kvalitet och noggrannhet i ditt arbete. Du har god förmåga att på egen hand strukturera och prioritera bland dina arbetsuppgifter samt en förmåga att agera bollplank till såväl kund som kollega. För oss är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och bidrar till en god stämning i arbetsgruppen.

 

Vi ser också att du:

·       Är uppdaterad inom aktuella lagar och regler

·       Har mycket god svenska och engelska, då all kommunikation och dokumentation sker inom båda språken. 

 

Meriterande är dessutom erfarenhet inom olika regelverk som ADR/IMDG och IATA

 

På grund av semesterperiod kommer ansökningarna hanteras efter ansökningstidens slut.

 




Med ett ursprung i försvarsindustrin erbjuder Nobeli sina kunder med högt ställda krav helhetslösningar inom säkerhetstekniska lösningar, dokumenthantering och lön. Nobeli driver och förvaltar även det fina och anrika Bofors Hotel. Nobeli grundades 1999 av nuvarande ägare BAE Systems Bofors och Saab Dynamics.

Företaget har 145 medarbetare med en omsättning på ca 190 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro och Linköping. Läs mer på www.nobeli.se.

Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor och kunder. Då företaget befinner sig i en expansiv fas får du ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar kompetensutveckling, resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på respekt och omsorg för kunden, affären och varandra.

Som anställd hos Nobeli erbjuds du en inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till den framtida utvecklingen. Du erbjuds även ett stort utbud av förmåner via förmånsportalen Benify såsom bl.a. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension och olika rabatter.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nobeli Business Support AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2023
  • Ansök senast: 13 augusti 2023

Postadress

None
KARLSKOGA, 69180

Liknande jobb


24 augusti 2024

28 maj 2024