OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att ha ett omväxlande arbete i ett högt tempo? Siemens Energy söker nu en importspeditör till speditionsavdelningen. Avdelningen hanterar alla uppdrag inom transport och tull både för nyproduktion och serviceverksamheten. Inom avdelningen finns flera olika roller, vill du bli en av dem? Tveka då inte att skicka in din ansökan!
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst kommer dina ansvarsområden att innebära;
• Skapa transportdokument
• Transportupphandling
• Transportbokning
• Leverantörskontakter
• Leveransbevakning
• Utfärda anmodan för sändningar
• Utfärda export/tullhandlingar
• Kontroll och kontering av frakt- och speditionsfakturor
• Transportreklamationer
• Utveckla och digitalisera våra transport- och tullprocesser
Din profil
Som person drivs du av att ha ett omväxlande arbete i en speditionsverksamhet med högt tempo. Du besitter en god förmåga att strukturera ditt arbete även i pressade situationer och är flexibel och bekväm i att organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Vidare har du en naturlig förståelse för kundrelationer och samverkan med samarbetspartners. I stressade situationer är du lugn, uppvisar stabilitet och kan hantera hastiga förändringar. Du är en lyhörd lagspelare som är rak och tydlig i din kommunikation. Vidare ser vi att du är intresserad av hållbarhetsfrågor inom transport och gör detta till en del av ditt dagliga arbete. Som person är du drivande och kan arbeta självständigt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och visar ett starkt intresse att vara med och utveckla verksamheten. Du är kostnadsmedveten men samtidigt serviceinriktat vilket gör att du kan hitta rätt service till rätt pris.
• Du har relevant högskoleutbildning och/eller flerårig kvalificerad erfarenhet inom logistik, import/export.
• Du kan kommunicera obehindrat på engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper som spanska, tyska eller ryska är en fördel.
• Erfarenhet av internationella transport- och tullfrågor samt avtalsskrivning är starkt meriterande.
• Goda kunskaper i Microsoft Office och SAP är också ett plus.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och kommer att att ta kontakt med aktuella kandidater så snart som möjligt.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Gabriella Milsten, gabriella.milsten@skill.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.