OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Enghouse Interactive, är den ledande leverantören av lösningar för bättre kundkommunikation. Vi utvecklar och levererar marknadens bredaste utbud av plattformsoberoende kommunikationslösningar.
De integrerade kommunikationslösningarnas består av flerkanaliga contact center-lösningar och flexibla telefonistlösningar som också inkluderar hänvisning, självbetjäningstjänster, inspelningsfunktioner, statistik och debitering. Lösningarna ger företag och organisationer en valfrihet att kommunicera med sina kunder enligt deras önskemål; snabbt, effektivt, flexibelt och framgångsrikt.
Enghouse Interactive har över 3000 kunder i Norden. Enghouse Interactive är ett dotterbolag till Enghouse Systems Limited, ett mjukvaru- och tjänsteföretag noterat på Torontobörsen (TSX) under symbolen ”ESL”. Företaget grundades 1984 och har sedan dess varit ett lönsamt företag som vuxit både organiskt och genom förvärv av marknadsledande företag.
www.enghouseinteractive.se
Arbetsuppgifter & Ansvarsområden
Som systemspecialist på Enghouse Interactive kommer du att arbeta inom området Professional Services med våra mest komplexa lösningar för våra Enterprisekunder, främst operatörer med mycket höga krav på redundans och hög tillgänglighet.
Du kommer att vara vår tekniska expert där dina arbetsuppgifter främst innefattar implementation i större kundprojekt samt design av komplexa systemlösningar som integrerar med operatörernas IMS-lösningar. Design sker i nära samarbete med vårt presaleteam.
Andra spännande uppgifter innefattar kravhantering, feasabilitystudier, produktutveckling, certifieringsutbildningar samt avancerad teknisk support på system och nätverk.
Utbildning & Erfarenhet
• Relevant utbildningsbakgrund inom Data/IT, Nätverk på universitetsnivå eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper inom SIP och andra IP-telefoniprotokoll, Linux, Databaser tex MySQL och PostgreSQL, nätverkskunskap motsvarande CCNA eller högre
• Goda kunskaper inom telefonväxlar för enterprise-marknaden t.ex. Cisco Unified Communucation Manager, Broadsoft Broadworks och Avaya CS1000.
• Erfarenhet av att arbeta med operatörsföretag, hålla i utbildningar samt dokumentera komplexa tekniska lösningar
• Mycket god svenska och engelska, både tal och skrift
• Du tycker om att arbeta i en miljö med många professionella kontakter, både internt och externt.
• Du är ambitiös, har förmågan att ta egna initiativ och uppskattar ett jobb med stort ansvar.
• Du är resbar främst inom främst Göteborg & Stockholm
Varför Enghouse Interactive?
Enghouse Interactive AB strävar efter att bli “top-of-mind” hos alla företag som är i behov av professionell hantering av kundinteraktioner, och därmed bli den ledande leverantören av lösningar för kundkommunikation på den nordiska marknaden.
I ett globalt perspektiv har Enghouse interactive har över 1 000 av världens ledande partner som servar över 10 000 kunder globalt med över 1 miljon användare som i sin tur hanterar >1 miljard kundkontaktar dagligen.
Vi erbjuder en tekniskt utmanande och utvecklande tjänst med kompetenta & trevliga kollegor samt trevliga moderna lokaler i centrala Göteborg. Du kommer att ges god möjlighet att utvecklas tekniskt i spännande projekt, i framkant med den senaste tekniken. Vi arbetar nära Sveriges främsta telekomoperatörer och partners, detta kommer att ge dig ett starkt kontaktnät och borgar för din tekniska utveckling. Vi har en stark positionering på marknaden och en spännande resa framför oss, vi vill ha med dig på resan.
Ansökan och information
I denna rekrytering samarbetar Enghouse Interactive med Experis IT & Rekryteringskonsult Omar Burazerovic. För frågor, maila vänligen omar.burazerovic@se.experis.com efter V33.
Sip, ims, rhcsa, network routing, MySQL, Linux, cloud
Kontaktpersoner på detta företaget
Bernt Legersjö
Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33