OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Agremeent Manager
Vill du vara med på en spännande förändringsresa och forma en viktig del av IT- verksamheten? Har du gedigen erfarenhet av upphandlingar och avtal och vill ta nästa steg i karriären mot professionell och personlig utveckling? Då kan du vara rätt person för oss! Du kommer att vara verksam i hela Norden men ha din bas på vårt huvudkontor i centrala Stockholm eller på vårt kontor i Örebro.
Om tjänsten
I denna roll som Agreement Manager kommer du att ansvara för upphandlingar och avtal gentemot Imtech Nordics leverantörer samt även upphandling och hantering av licenser. Du kommer att samarbeta nära både externa leverantörer som interna beställare i syfte till kostnadsminimering och optimering av funktionen. Du blir alltså i denna roll en viktig del av verksamheten och får vara med och påverka under en spännande förändringsresa.
Denna roll innefattar bl.a. följande arbetsuppgifter:
• Ansvar för upphandlingar mot leverantörer inom IT
• Ta fram och ansvara för avtal gentemot leverantörer
• Övervaka avtal och se till att de förlängs alternativt sägs upp i tid
• Underhålla licenser så Imtech är rätt licensierade gentemot de system som används inom företaget, samt tillsammans med leverantör proaktivt utveckla leveransen för att uppnå bättre lönsamhet för organisationen
• Hantera visst leverantörsansvar, samt hantering av leverantörstvister
• Följa upp leveransen mot leverantör så den följer avtal
• Hantera visst systemansvar för interna system som leverantör driftar och underhåller
• Utarbeta och presentera beslutsunderlag för ledningsgrupp
• Omvärldsbevaka inom leverantörsmarknaden och vara lyhörd för organisationens nutida och framtida behov
• Agera expert vid tolkning av avtal och avrop utifrån avtal
Din profil
För att passa hos oss och i denna roll bör du kunna arbeta självständigt och lösningsorienterat. Du är en tydlig kommunikatör i förhandlingssituationer och har god förmåga att samarbeta och skapa relationer med interna som externa kontaktnät.
Önskade Kvalifikationer:
• Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av IT-upphandlingar.
• Erfarenhet av licenser som operativa avtal etc.
• Erfarenhet av att leda komplexa upphandlingsprojekt
• Gedigen förhandlingsvana på engelska
• Förmåga att uttrycka sig i avtalstext på engelska och svenska och/eller norska
• Erfarenhet av Microsoft licenser, CAD etc.
Det är även meriterande om du har:
• Dokumenterad erfarenhet av projektledning enligt etablerad metodik såsom Prince2, Props, RUP etc.
• Erfarenhet av större, internationella organisationer.
• Erfarenhet av kostnadskalkyler och business case
• Kunskaper inom affärsjuridik
•
Om verksamheten
Imtech är en multinationell företagsgrupp som är verksam inom anläggningskonstruktion. Imtech Nordic är en del av Royal Imtech N.V. som med cirka 23 000 anställda och en omsättning på cirka 4 miljarder euro är ett av Europas ledande teknik- och serviceföretag. Imtech Sverige ingår i Imtech Nordic vilken inom branschen är en ledande aktör på den nordiska marknaden och som finns på ett hundratal orter runt om i Sverige. Total finns 4 300 medarbetare inom Imtech Sverige med en sammanlagd omsättning på ca 6 miljarder kronor.
Har du frågor om tjänsten?
Denna rekrytering hanterar Dfind IT. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Angelica Strand, Rekryteringskonsult, angelica.strand@dfind.se, mobil: 073-343 40 38 eller Hellen Song, Rekryterare, hellen.song@dfind.se, mobil: 070-684 88 63.
Så ansöker du
Du ansöker via knappen nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan bidra med i denna roll. Eftersom vi väljer ut kandidater löpande får du gärna skicka in din ansökan idag, men senaste datum för ansökan är den 31 mars 2015. Vi ser fram emot att höra av dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Robin Hallman
Ann-Louise Nyman
Fanny Cederberg
Raisa Söderberg
Fredrik Svensson
Robin Hallman
Karolina Johnsson
Fanny Cederberg
Angelica Strand
Eva Tostgård