OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag berör hela samhället. Sverige är mitt i en digital omställning som påverkar alla människor och samhällssektorer. På IMY arbetar vi tillsammans för att skydda personuppgifter, till exempel om hälsa och ekonomi, så att de hanteras korrekt och inte hamnar i orätta händer. Under 2023 växer vi och rekryterar totalt ett 50-tal nya medarbetare. Totalt blir vi ca 150 medarbetare. Det ger oss ännu bättre förutsättningar att bidra till en hållbar digitalisering, där offensiv innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd. Vill du också arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos oss.Vi rekryterar nu en ny enhetschef till administrativa enheten. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle.
Arbetsuppgifter
Som administrativ chef ansvarar du för IMY:s arkivfunktion, registratorsfunktion, myndighetens administrativa handläggare, vår kontorsservice och GD-sekreterare. IMY är en myndighet i utveckling och vi behöver fortsätta utvecklingen av rutiner och arbetssätt inom den administrativa enhetens verksamhetsområden och samarbetsformer med myndighetens operativa verksamhet.
I din roll som enhetschef tar du ansvar för verksamhetens framgång genom att sätta tydliga mål, följa upp verksamheten och säkerställa att dina medarbetare har förutsättningar att bidra till att myndigheten genomför sitt uppdrag på bästa sätt. Tillsammans med dina medarbetare utvecklar du effektiva arbetsformer som bidrar till hög produktivitet och rättslig kvalitet i myndighetens ärendehandläggning. Ett nära ledarskap och en lyhörd medarbetardialog är en förutsättning för att skapa ett aktivt medledarskap i en regeltung verksamhet som verkar i en föränderlig omvärld.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att
• planera, leda, fördela och följa upp arbetet så att enheten når uppsatta mål
• fatta beslut i operativa ärenden
• etablera tydliga strukturer och rutiner för arbetet
• bidra till effektivisering och utveckling i enlighet med IMY:s målbild och strategiska inriktning
• bidra till en god kultur och ett gott samarbete i enlighet med myndighetens värdegrund
Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleexamen och flera års erfarenhet av ledarskap och arbete med administrativa processer. Du har gedigen erfarenhet av verksamhetsutveckling och att leda effektivisering av arbetsrutiner och du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du även har tidigare erfarenhet av arbete i ledningsgrupp och om du har arbetat med ärendehandläggning på statlig myndighet.
Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är utvecklingsorienterad och har förmågan att tydliggöra mål, delegera ansvar och följa upp resultat för kontinuerlig utveckling av verksamhet och medarbetare. Du finner lätt konstruktiva lösningar i en dynamisk arbetsvardag. Du kan sätta enskilda frågor i ett större perspektiv och ser vad som är bäst för hela organisationen.
Som person är du prestigelös och tillmötesgående, du lyssnar in olika perspektiv och fattar därefter välavvägda beslut. Du arbetar effektivt under skiftande förutsättningar och kan leverera med god kvalitet även under hög arbetsbelastning.
Som ledare har du god förmåga att entusiasmera din omgivning och står för ett utvecklande ledarskap som innebär att dina medarbetare ges stort utrymme att ta ansvar för det operativa genomförandet.
Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten
Som administrativ chef ingår du i ledningsgruppen för verksamhetsstöd och myndighetens chefsforum där du verkar för ett myndighetsövergripande helhetsperspektiv. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs för denna tjänst. Säkerhetsprövning med registerkontroll och säkerhetsskyddsintervju kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Frågor om tjänsten
För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna
• vik GD Karin Lönnheden, 08-657 61 68
• HR-ansvarig Ingela Johansson, 08-657 61 49
• Facklig företrädare Evelin Palmér (Saco-S), 08-657 61 43
Hur ansöker jag?
Sista dag för ansökan är den 17 september 2023. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Ange referens dnr IMY-2023-11187.
När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.
Det är vi som granskar att företag, myndigheter och andra aktörer följer GDPR – dataskyddsförordningen. Vi utbildar och vägleder dem som behandlar personuppgifter, och påverkar även lagstiftningen.
Vi vill se en hållbar och integritetsvänlig digitalisering. Vi är övertygade om att det går att värna medborgarnas trygghet och samhällets säkerhet, utan omotiverad kartläggning och övervakning. Tillsammans med övriga dataskyddsmyndigheter i EU arbetar vi för att medborgarnas personuppgifter ska ha samma skydd i hela unionen. Vi arbetar även för att kreditupplysning och inkassoverksamhet ska bedrivas på ett korrekt sätt.
Vi erbjuder en spännande, dynamisk och trivsam arbetsplats. Här får du kompetenta och engagerade kollegor och erfarna, utforskande ledare och chefer. Våra värdeord – tillsammans, tillit, tydlighet, tillgänglighet och transparens – betyder något på riktigt och det är viktigt att du delar dem. Vår vision är ett tryggt informationssamhälle – tillsammans värnar vi den personliga integriteten. Läs gärna mer om oss på www.imy.se.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare