IMY rekryterar en registrator

IMY rekryterar en registrator

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag berör hela samhället. På IMY arbetar vi tillsammans för att skydda dina personuppgifter, till exempel om hälsa och ekonomi, så att de hanteras korrekt och inte hamnar i orätta händer. Den snabba teknikutvecklingen och ett föränderligt rättsområde på EU-nivå, gör att vi hela tiden måste hitta nya vägar för att stärka data- och integritetsskyddet i samhället. Vill du arbeta på världens första nationella dataskyddsmyndighet, med de allra senaste frågorna inom dataskydd, innovation och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos oss.

Vi har fått utökat anslag och rekryterar nu ytterligare en registrator till den administrativa enheten. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle.

Arbetsuppgifter
Som registrator på IMY ingår du i ett team med 4 registratorer som har en central roll i myndighetens ärendehantering. Du och dina kollegor inom registratur arbetar mycket tillsammans med myndighetens arkivariefunktion, våra verksjurister och medarbetare på de operativa enheterna. Som registrator har du dessutom externa kontakter med privatpersoner, företag, organisationer, journalister och andra myndigheter som kontaktar IMY via myndighetens telefon och mail.

Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för myndighetens e-postlåda och för öppning och fördelning av inkommande post och e-post, utlämnande av allmänna handlingar, diarieföring och viss arkivering.

I arbetet ingår


• Hantering av e-post i myndighetsbrevlådan
• Besvara telefonförfrågningar
• Hantering av rekommenderad post
• Diarieföring av digitala och administrativa ärenden
• Utlämnande av allmänna handlingar
• Andra i registraturen förekommande arbetsuppgifter

Kvalifikationer
Vi söker dig som har registrators- eller arkivarieutbildning alternativt arbetslivserfarenhet motsvarande likvärdig kompetens och har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en van datoranvändare som arbetar obehindrat med office-paketet.

Myndigheten befinner sig i ett expansivt skede och verksamheten präglas av stark utveckling. Detta innebär att nya krav kommer att ställas på våra administrativa rutiner och vår registratorsfunktion. Vi arbetar med ständiga förbättringar och utveckling av våra arbetsrutiner och samarbetsformer med övriga verksamheten och du förväntas bidra i vår utvecklingsresa.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem, exempelvis Platina.

Dina personliga egenskaper
Som person är du utvecklingsorienterad och tillmötesgående. Du har en utpräglad känsla för service och trivs i en roll med stor variation i både tempo och arbetsbelastning. Du är ansvarstagande och noggrann och samtidigt flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har förmågan att självständigt prioritera och omfördelar dina arbetsuppgifter beroende på hur arbetsdagen och gruppens förutsättningar ser ut.                      

IMY befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och vi söker dig som trivs i en dynamisk arbetsvardag och vill bidra till vår gemensamma utveckling. Du driver ditt arbete framåt med stort engagemang och kan organisera och genomföra ditt arbete på ett effektivt sätt även vid hög belastning och under skiftande omständigheter. Du har god samarbetsförmåga och trivs bra i arbete tillsammans med dina kollegor. Du är resultatinriktad, når uppsatta mål och håller tidplaner med god kvalitet i dina resultat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten
Du rapporterar till administrativa chefen som ingår i myndighetens ledningsgrupp. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm med möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs för denna befattning. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Frågor om tjänsten
För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna


• Administrativ chef Karin Malmborg, 08-657 61 29
• HR-generalist Evelina Spännar, 08-657 61 02
• Facklig företrädare Evelin Palmér (Saco-S), 08-657 61 43

Hur ansöker jag?
Sista dag för ansökan är den 31 december 2022. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Ange referens dnr IMY-2022-10814.

Någon form av färdighetstest eller personlighetsanalys kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

Om IMY
Det är vi som granskar att företag, myndigheter och andra aktörer följer GDPR – dataskyddsförordningen. Vi utbildar och vägleder dem som behandlar personuppgifter, och påverkar även lagstiftningen.

Vi vill se en hållbar och integritetsvänlig digitalisering. Vi är övertygade om att det går att värna medborgarnas trygghet och samhällets säkerhet, utan omotiverad kartläggning och övervakning. Tillsammans med övriga dataskyddsmyndigheter i EU arbetar vi för att medborgarnas personuppgifter ska ha samma skydd i hela unionen. Vi arbetar även för att kreditupplysning och inkassoverksamhet ska bedrivas på ett korrekt sätt.

Vi erbjuder en spännande, dynamisk och trivsam arbetsplats. Här får du kompetenta och engagerade kollegor och erfarna, utforskande ledare och chefer. Våra värdeord – tillsammans, tillit, tydlighet, tillgänglighet och transparens – betyder något på riktigt och det är viktigt att du delar dem. Vår vision är ett tryggt informationssamhälle – tillsammans värnar vi den personliga integriteten. Läs gärna mer om oss på www.imy.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Integritetsskyddsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Liknande jobb


Vi söker engagerad Registrator

17 december 2024