IMY rekryterar en registrator

IMY rekryterar en registrator

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag berör hela samhället. På IMY arbetar vi tillsammans för att skydda dina personuppgifter, till exempel om hälsa och ekonomi, så att de hanteras korrekt och inte hamnar i orätta händer. Den snabba teknikutvecklingen och ett föränderligt rättsområde på EU-nivå, gör att vi hela tiden måste hitta nya vägar för att stärka data- och integritetsskyddet i samhället. Vill du arbeta på världens första nationella dataskyddsmyndighet, med de allra senaste frågorna inom dataskydd, innovation och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos oss.

Vi har fått utökat anslag och rekryterar nu ytterligare en registrator till den administrativa enheten. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle.

För att söka tjänsten klicka dig vidare till IMYs hemsida: https://www.imy.se/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-jobb/annons/?id=36

Om tjänsten
Som registrator på IMY ingår du i ett team med 4 registratorer som har en central roll i myndighetens ärendehantering. Du och dina kollegor inom registratur arbetar mycket tillsammans med myndighetens arkivariefunktion, våra verksjurister och medarbetare på de operativa enheterna. Som registrator har du dessutom externa kontakter med privatpersoner, företag, organisationer, journalister och andra myndigheter som kontaktar IMY via myndighetens telefon och mail.

Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för myndighetens e-postlåda och för öppning och fördelning av inkommande post och e-post, utlämnande av allmänna handlingar, diarieföring och viss arkivering.

Du rapporterar till administrativa chefen som ingår i myndighetens ledningsgrupp. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm med möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs för denna befattning. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Hantering av e-post i myndighetsbrevlådan
Besvara telefonförfrågningar
Hantering av rekommenderad post
Diarieföring av digitala och administrativa ärenden
Utlämnande av allmänna handlingar
Andra i registraturen förekommande arbetsuppgifter

Vem är du?
Vi söker dig som har registrators- eller arkivarieutbildning alternativt arbetslivserfarenhet motsvarande likvärdig kompetens och har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en van datoranvändare som arbetar obehindrat med office-paketet.

Myndigheten befinner sig i ett expansivt skede och verksamheten präglas av stark utveckling. Detta innebär att nya krav kommer att ställas på våra administrativa rutiner och vår registratorsfunktion. Vi arbetar med ständiga förbättringar och utveckling av våra arbetsrutiner och samarbetsformer med övriga verksamheten och du förväntas bidra i vår utvecklingsresa.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem, exempelvis Platina.

Som person är du utvecklingsorienterad och tillmötesgående. Du har en utpräglad känsla för service och trivs i en roll med stor variation i både tempo och arbetsbelastning. Du är ansvarstagande och noggrann och samtidigt flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har förmågan att självständigt prioritera och omfördelar dina arbetsuppgifter beroende på hur arbetsdagen och gruppens förutsättningar ser ut.

IMY befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och vi söker dig som trivs i en dynamisk arbetsvardag och vill bidra till vår gemensamma utveckling. Du driver ditt arbete framåt med stort engagemang och kan organisera och genomföra ditt arbete på ett effektivt sätt även vid hög belastning och under skiftande omständigheter. Du har god samarbetsförmåga och trivs bra i arbete tillsammans med dina kollegor. Du är resultatinriktad, når uppsatta mål och håller tidplaner med god kvalitet i dina resultat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2023
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024