OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag berör hela samhället. Sverige är mitt i en digital omställning som påverkar alla människor och samhällssektorer. På IMY arbetar vi tillsammans för att skydda dina personuppgifter, till exempel om hälsa och ekonomi, så att de hanteras korrekt och inte hamnar i orätta händer. Under 2023 växer vi och rekryterar totalt ett 50-tal nya medarbetare. Det ger oss ännu bättre förutsättningar att bidra till en hållbar digitalisering, där offensiv innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd. Vill du också arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos oss.
Vi förstärker vår HR-funktion och rekryterar nu en löneansvarig HR-generalist. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle.
Arbetsuppgifter
Denna tjänst innebär ett ansvar för utbetalning av månadslöner till samtliga anställda vilket kommer att utgöra ca 50% av din arbetstid. Vi samarbetar med Statens ServiceCenter när det gäller underlag och utbetalning av löner och du kommer därför vara HR-funktionens kontaktperson mot SSC. Som HR-generalist på IMY arbetar du i övrigt brett med HR-funktionens olika processer.
HR-funktionen erbjuder kvalificerad och flexibel service gentemot hela organisationen inom bland annat arbetsmiljö, lönebildning, kompetensförsörjning och samverkan med våra arbetstagarorganisationer. Vår ambition är att erbjuda hög tillgänglighet och service och detta uppnår vi genom att vi täcker upp för varandra och hjälps åt i de flesta processer i vår verksamhet.
Myndigheten befinner sig i ett expansivt skede och verksamheten präglas av stark utveckling. Detta innebär en dynamisk arbetsvardag och ett projektorienterat arbetssätt. Som HR-generalist förväntas du delta i den fortsatta utvecklingen av våra processer och bidra i vårt arbete med ständiga förbättringar av HR-funktionens service till verksamheten.
I arbetet ingår
• Helhetsansvar för IMY:s lönehantering i systemet Primula
• Samverkan med Statens Servicecenter och andra myndigheter
• Framtagning av statistik och rapportering av olika nyckeltal till olika intressenter
• Systematiskt arbetsmiljöarbete och delaktighet i skyddskommitténs arbete
• Samverkan med våra arbetstagarorganisationer
• Rekrytering och introduktion av nya medarbetare
• Bevakning av funktionsbrevlådan
• Utveckling och förvaltning av HR-funktionens information på intranätet
• Utbildning av chefer och medarbetare i våra olika systemstöd
• Personaladministration
Kvalifikationer
Vi söker en HR-generalist med relevant högskoleexamen och minst 2 års erfarenhet av arbete med lönefrågor. Du har tidigare erfarenhet av arbete med löner och HR-frågor inom offentlig sektor och du är väl förtrogen med aktuella regelverk inom arbetsmiljö och statlig arbetsrätt. Du är en avancerad användare av officepaketet och har i övrigt bred systemvana. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med rekrytering, rehabiliteringsprocesser, samverkan med arbetstagarorganisationer och lönekartläggning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete i något digitalt systemstöd för HR-funktionens olika processer eller systemet Platina.
Dina personliga egenskaper
Som person är du utvecklingsorienterad och trivs med att arbeta självständigt och proaktivt i en dynamisk miljö. Du är stabil, prestigelös och samarbetar gärna med dina kollegor på ett lyhört och tillmötesgående sätt. Du är lösningsorienterad och arbetar effektivt under skiftande förutsättningar. Du är dessutom noggrann, stresstålig och har förmågan att leverera med god kvalitet även under hög arbetsbelastning.
Du är drivande och har en utvecklad förmåga att ta initiativ och sätta igång aktiviteter som bidrar till utveckling av verksamheten. Som person är du analytisk och har god förståelse för detaljerna samtidigt som du har strategisk höjd och kan se verksamhetens behov i olika situationer. Du tar fullt ansvar för ditt eget ansvarsområde samtidigt som du bidrar till helheten och vår gemensamma utveckling.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten
Du rapporterar till administrativa chefen som ingår i myndighetens ledningsgrupp. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm med möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs för denna befattning. Säkerhetsprövning med registerkontroll och säkerhetsskyddsintervju kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Frågor om tjänsten
För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna
• Administrativ chef Karin Malmborg, 08-657 61 29
• HR-ansvarig Ingela Johansson, 08-657 61 49
• Facklig företrädare Evelin Palmér (Saco-S), 08-657 61 43
Hur ansöker jag?
Sista dag för ansökan är den 31 december 2022. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Ange referens dnr IMY-2022-10816.
När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.