IMY rekryterar löneansvarig HR-generalist

IMY rekryterar löneansvarig HR-generalist

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av löneadministration inom statlig sektor och vill utvecklas i en kombinerad HR-och löneroll kan detta vara en tjänst för dig.
Vi förstärker vår HR-funktion och rekryterar nu en löneansvarig HR-generalist. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle.

För att söka tjänsten klicka dig vidare till IMYs hemsida: https://www.imy.se/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-jobb/annons/?id=37
Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Denna tjänst innebär ett ansvar för utbetalning av månadslöner till samtliga anställda vilket kommer att utgöra ca 50% av din arbetstid. Vi samarbetar med Statens ServiceCenter när det gäller underlag och utbetalning av löner och du kommer därför vara HR-funktionens kontaktperson mot SSC. Som HR-generalist på IMY arbetar du i övrigt brett med HR-funktionens olika processer.

HR-funktionen erbjuder kvalificerad och flexibel service gentemot hela organisationen inom bland annat arbetsmiljö, lönebildning, kompetensförsörjning och samverkan med våra arbetstagarorganisationer. Vår ambition är att erbjuda hög tillgänglighet och service och detta uppnår vi genom att vi täcker upp för varandra och hjälps åt i de flesta processer i vår verksamhet.

Myndigheten befinner sig i ett expansivt skede och verksamheten präglas av stark utveckling. Detta innebär en dynamisk arbetsvardag och ett projektorienterat arbetssätt. Som HR-generalist förväntas du delta i den fortsatta utvecklingen av våra processer och bidra i vårt arbete med ständiga förbättringar av HR-funktionens service till verksamheten.

Du rapporterar till administrativa chefen som ingår i myndighetens ledningsgrupp. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm med möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs för denna befattning. Säkerhetsprövning med registerkontroll och säkerhetsskyddsintervju kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Helhetsansvar för IMY:s lönehantering i systemet Primula
Samverkan med Statens Servicecenter och andra myndigheter
Framtagning av statistik och rapportering av olika nyckeltal till olika intressenter
Systematiskt arbetsmiljöarbete och delaktighet i skyddskommitténs arbete
Samverkan med våra arbetstagarorganisationer
Rekrytering och introduktion av nya medarbetare
Bevakning av funktionsbrevlådan
Utveckling och förvaltning av HR-funktionens information på intranätet
Utbildning av chefer och medarbetare i våra olika systemstöd
Personaladministration

Vem är du?
Vi söker en HR-generalist med fokus på lön, relevant eftergymnasial utbildning och minst 2 års erfarenhet av arbete med lönefrågor. Du är en avancerad användare av officepaketet och har i övrigt bred systemvana. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med rekrytering, rehabiliteringsprocesser, samverkan med arbetstagarorganisationer och lönekartläggning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete i något digitalt systemstöd för HR-funktionens olika processer eller systemet Platina.

Som person är du utvecklingsorienterad och trivs med att arbeta självständigt och proaktivt i en dynamisk miljö. Du är stabil, prestigelös och samarbetar gärna med dina kollegor på ett lyhört och tillmötesgående sätt. Du är lösningsorienterad och arbetar effektivt under skiftande förutsättningar. Du är dessutom noggrann, stresstålig och har förmågan att leverera med god kvalitet även under hög arbetsbelastning.

Du är drivande och har en utvecklad förmåga att ta initiativ och sätta igång aktiviteter som bidrar till utveckling av verksamheten. Som person är du analytisk och har god förståelse för detaljerna samtidigt som du har strategisk höjd och kan se verksamhetens behov i olika situationer. Du tar fullt ansvar för ditt eget ansvarsområde samtidigt som du bidrar till helheten och vår gemensamma utveckling.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om verksamheten
Det är vi som granskar att företag, myndigheter och andra aktörer följer GDPR – dataskyddsförordningen. Vi utbildar och vägleder dem som behandlar personuppgifter, och påverkar även lagstiftningen.

Vi vill se en hållbar och integritetsvänlig digitalisering. Vi är övertygade om att det går att värna medborgarnas trygghet och samhällets säkerhet, utan omotiverad kartläggning och övervakning. Tillsammans med övriga dataskyddsmyndigheter i EU arbetar vi för att medborgarnas personuppgifter ska ha samma skydd i hela unionen. Vi arbetar även för att kreditupplysning och inkassoverksamhet ska bedrivas på ett korrekt sätt.

Vi erbjuder en spännande, dynamisk och trivsam arbetsplats. Här får du kompetenta och engagerade kollegor och erfarna, utforskande ledare och chefer. Våra värdeord – tillsammans, tillit, tydlighet, tillgänglighet och transparens – betyder något på riktigt och det är viktigt att du delar dem. Vår vision är ett tryggt informationssamhälle – tillsammans värnar vi den personliga integriteten. Läs gärna mer om oss på www.imy.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 10 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024