IMY rekryterar tre administrativa handläggare

IMY rekryterar tre administrativa handläggare

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag berör hela samhället. På IMY arbetar vi tillsammans för att skydda dina personuppgifter, till exempel om hälsa och ekonomi, så att de hanteras korrekt och inte hamnar i orätta händer. Den snabba teknikutvecklingen och ett föränderligt rättsområde på EU-nivå, gör att vi hela tiden måste hitta nya vägar för att stärka data- och integritetsskyddet i samhället. Vill du arbeta på världens första nationella dataskyddsmyndighet, med de allra senaste frågorna inom dataskydd, innovation och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos oss.

Vi har fått utökat anslag och rekryterar därför ytterligare tre administrativa handläggare. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle.

Arbetsuppgifter
Som administrativ handläggare på IMY ingår du i ett team som har en central roll i myndighetens operativa ärendehandläggning. Du och dina kollegor arbetar tillsammans med myndighetens registratorer, arkivarier, verksjurister och övriga medarbetare på myndigheten. Du utgör ofta den första kontakten med myndigheten i våra nya ärenden vilket innebär att du har många externa kontakter med privatpersoner, företag, organisationer, journalister och andra myndigheter som kontaktar IMY via myndighetens telefon och mejl.

Tillsammans med dina kollegor arbetar du med tips, klagomål och personuppgiftsincidenter som anmäls till myndigheten. Du förbereder inkomna ärenden så att de är klara för beredning av våra jurister. Du arbetar också med utlämnande av allmänna handlingar, sekretessprövning, diarieföring, expediering av myndighetens beslut och du sänder material till domstol när beslut överklagas.

I arbetsuppgifterna ingår också att ta fram olika former av verksamhetsstatistik och att administrera de ärenden som myndigheten handlägger tillsammans med våra systermyndigheter i andra länder inom EU. Du har ofta kontakt med organisationer inom EU och därför arbetar du ofta på engelska.

Rollen som administrativ handläggare är relativt ny på IMY och utvecklas fortfarande. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras och du förväntas bidra i arbetet med att utveckla rutiner och samarbetsformer med övriga myndigheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning och erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Du är van att arbeta med dator och telefon som arbetsverktyg och har lätt för att anpassa ditt budskap så att motparten förstår oavsett om du kommunicerar med våra medborgare eller andra myndigheter runt om i Europa. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med goda it-kunskaper. Du arbetar obehindrat med Office-paketet och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i något elektroniskt ärendehanteringssystem, särskilt Platina.

Har du erfarenhet av administrativt arbete och ärendehandläggning på domstol eller annan myndighet är det meriterande. Det är även meriterande om du har arbetat i internationell verksamhet och om du har goda kunskaper i ytterligare något språk förutom engelska.

Dina personliga egenskaper
Som person är du ansvarstagande och noggrann. Du har en utpräglad känsla för service och trivs i en roll med stor variation i både tempo och arbetsbelastning. Du är effektiv och flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du prioriterar och omfördelar dina arbetsuppgifter självständigt beroende på hur arbetsdagen och gruppens förutsättningar ser ut.                     

IMY befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och det är därför viktigt att du kan organisera och genomföra ditt arbete på ett effektivt sätt även vid hög arbetsbelastning. Du driver ditt arbete framåt med stort engagemang. Du trivs bra i arbete tillsammans med dina kollegor och du samarbetar på ett utvecklingsorienterat och konstruktivt sätt. Du är resultatinriktad, når uppsatta mål och håller tidplaner med god kvalitet i dina resultat.

Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer, även via telefon och i dina kontakter via e-post.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten
Du rapporterar till administrativa chefen som ingår i myndighetens ledningsgrupp. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Du kommer att arbeta i våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm.

Frågor om tjänsten
För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna


• Administrativ chef Karin Malmborg, 08-657 61 29
• Rekryteringskonsult Nele Turemark (Poolia), 070-248 99 77
• Facklig företrädare Evelin Palmér (Saco-S), 08-657 61 43

Hur ansöker jag?
Sista dag för ansökan är den 31 december 2022. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Ange referens dnr IMY-2022-10815.

Någon form av färdighetstest eller personlighetsanalys kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

Om IMY
Det är vi som granskar att företag, myndigheter och andra aktörer följer GDPR – dataskyddsförordningen. Vi utbildar och vägleder dem som behandlar personuppgifter, och påverkar även lagstiftningen.

Vi vill se en hållbar och integritetsvänlig digitalisering. Vi är övertygade om att det går att värna medborgarnas trygghet och samhällets säkerhet, utan omotiverad kartläggning och övervakning. Tillsammans med övriga dataskyddsmyndigheter i EU arbetar vi för att medborgarnas personuppgifter ska ha samma skydd i hela unionen. Vi arbetar även för att kreditupplysning och inkassoverksamhet ska bedrivas på ett korrekt sätt.

Vi erbjuder en spännande, dynamisk och trivsam arbetsplats. Här får du kompetenta och engagerade kollegor och erfarna, utforskande ledare och chefer. Våra värdeord – tillsammans, tillit, tydlighet, tillgänglighet och transparens – betyder något på riktigt och det är viktigt att du delar dem. Vår vision är ett tryggt informationssamhälle – tillsammans värnar vi den personliga integriteten. Läs gärna mer om oss på www.imy.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Integritetsskyddsmyndigheten
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 30 december 2022

Liknande jobb


18 december 2024

Administratör

18 december 2024

Valarbetare

18 december 2024