IMY rekryterare studentmedarbetare

IMY rekryterare studentmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag berör hela samhället. Sverige är mitt i en digital omställning som påverkar alla människor och samhällssektorer. På IMY arbetar vi tillsammans för att skydda personuppgifter, till exempel om hälsa och ekonomi, så att de hanteras korrekt och inte hamnar i orätta händer. Under 2023 växer vi och rekryterar totalt ett 50-tal nya medarbetare. Totalt blir vi ca 150 medarbetare. Det ger oss ännu bättre förutsättningar att bidra till en hållbar digitalisering, där offensiv innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd. Vill du också arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos oss.Vi växer och rekryterar därför tre studentmedarbetare som administrativa handläggare. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle.

Arbetsuppgifter
Som administrativ handläggare på IMY ingår du i ett team som har en central roll i myndighetens operativa ärendehandläggning. Du och dina kollegor arbetar tillsammans med myndighetens registratorer, arkivarier, verksjurister och övriga medarbetare på myndigheten. Du utgör ofta den första kontakten med myndigheten i våra nya ärenden vilket innebär att du har mycket externa kontakter med privatpersoner, företag, organisationer och andra myndigheter som kontaktar IMY via myndighetens telefon och mail.

Tillsammans med dina kollegor arbetar du med tips, klagomål och personuppgiftsincidenter som anmäls till myndigheten. Du handlägger ärenden i vårt ärendehanteringssystem och arbetar med administrativa arbetsuppgifter. Du arbetar också med utlämnande av allmänna handlingar, sekretessprövning, expediering av myndighetens beslut och du sänder material till domstol när beslut överklagas.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen och studerar på heltid på högskolenivå. Du har fullgjort godkända studier som motsvarar lägst 60 högskolepoäng. Du är van att arbeta med dator och telefon som arbetsverktyg och har lätt för att anpassa ditt budskap så att motparten förstår oavsett om du kommunicerar med våra medborgare. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med goda IT-kunskaper. Du arbetar obehindrat med office-paketet och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i något elektroniskt ärendehanteringssystem, särskilt Platina. Har du erfarenhet av administrativt arbete och ärendehandläggning på domstol eller annan myndighet är det meriterande.

Dina personliga egenskaper
Som person är du ansvarstagande och noggrann. Du har en utpräglad känsla för service och trivs i en roll med högt tempo. Du är effektiv och flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du prioriterar och omfördelar dina arbetsuppgifter med hjälp av din handledare beroende på hur arbetsdagen och teamets förutsättningar ser ut. 

IMY befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och det är därför viktigt att du kan organisera och genomföra ditt arbete på ett effektivt sätt även vid hög arbetsbelastning. Du driver ditt arbete framåt med stort engagemang. Du trivs bra i arbete tillsammans med dina kollegor och du samarbetar på ett utvecklingsorienterat och konstruktivt sätt. Du är resultatinriktad, når uppsatta mål och håller tidplaner med god kvalitet i dina resultat.

Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer, även via telefon och i dina kontakter via e-post.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten
Du rapporterar till administrativa chefen som ingår i en av myndighetens ledningsgrupper. Anställningen är en visstidsanställning på 25 % enligt studentmedarbetaravtalet. Anställningen är tidsbegränsad from september 2023 tom december 2023. Du kommer att arbeta i våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm.

Frågor om tjänsten
För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna


• Administrativ chef Karin Malmborg, 08-657 61 29
• HR-generalist Evelina Spännar, 08 657 61 02
• Facklig företrädare Evelin Palmér (Saco-S), 08-657 61 43

Hur ansöker jag?
Sista dag för ansökan är den 3 september 2023. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se. Ange diarienummer IMY-2023-10814.

Någon form av färdighetstest eller personlighetsanalys kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

Det är vi som granskar att företag, myndigheter och andra aktörer följer GDPR – dataskyddsförordningen. Vi utbildar och vägleder dem som behandlar personuppgifter, och påverkar även lagstiftningen.

Vi vill se en hållbar och integritetsvänlig digitalisering. Vi är övertygade om att det går att värna medborgarnas trygghet och samhällets säkerhet, utan omotiverad kartläggning och övervakning. Tillsammans med övriga dataskyddsmyndigheter i EU arbetar vi för att medborgarnas personuppgifter ska ha samma skydd i hela unionen. Vi arbetar även för att kreditupplysning och inkassoverksamhet ska bedrivas på ett korrekt sätt.

Vi erbjuder en spännande, dynamisk och trivsam arbetsplats. Här får du kompetenta och engagerade kollegor och erfarna, utforskande ledare och chefer. Våra värdeord – tillsammans, tillit, tydlighet, tillgänglighet och transparens – betyder något på riktigt och det är viktigt att du delar dem. Vår vision är ett tryggt informationssamhälle – tillsammans värnar vi den personliga integriteten. Läs gärna mer om oss på www.imy.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Integritetsskyddsmyndigheten
  • 3 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2023
  • Ansök senast: 3 september 2023

Liknande jobb