In-store Marketing Manager

In-store Marketing Manager

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter dig - In-store Marketing Manager - som med din lyhördhet och strukturerade arbetssätt höjer våra shoppers köpupplevelse i butik!
Om rollen
Genom att inspirera, tydliggöra och förenkla köpbesluten bidrar du till att stärka och skapa värde för shopper, kund/butik och Atria. Du ansvarar för att strukturera, samordna, planera och genomföra butiksaktivering för de kategorier, segment och nylanseringar som beslutats i vår Go To Market-process. Som In-store Marketing Manager jobbar du med ca 10 kollegor på avdelningen Marknad Retail och är en del av vårt Customer Market- team på tre personer. Gemensamt med CMM-teamet och övriga delar i den kommersiella organisationen kommer du utveckla verktyg, mekaniker & POS-material som syftar till att driva kategoriutveckling generellt och Atrias försäljning i synnerhet. Det innebär även en tät kontakt med externa byrårer.
Om arbetsuppgifterna
Ständigt utveckla och säkerställa butiksaktiviteter och material som supporterar och driver våra nyheter och befintlig produktportfölj
Kommunicera/Presentera planer/aktiviteter, mekaniker och material för den övriga kommersiella organisationen i allmänhet, men till säljkårsteamet i synnerhet
Tillsammans med fältsälj följa upp & analysera genomförda butiksaktiviteter, säljverktyg, mekaniker, butiksplaceringar och kampanjmaterial och värdera utfall mot mål efter säljperioden
Driva arbetet med att skapa säljande butiks- och införsäljningsmaterial – kontakt med shopper marketing byrå”
Driva erfarenhetsutbyte med säljkårsrepresentanter, utbyta idéer och lyssna av löpande för att justera verktygslåda så att utfallet kan optimeras
Konkurrens- och omvärldsbevakning in store

Ansök mellan 25 juli 2022 och 14 augusti 2022 kl. 23:59 (Europe/Helsinki)
Typ av anställning: Tillsvidare


Vem vi letar efter
I en roll med många kontaktytor är det viktigt du har en god samarbetsförmåga och är en lagspelare. Genom din lyhördhet och med ett strukturerat arbetssätt skapar du förtroende hos både externa och interna kontakter och ni kan tillsammans hitta nya lösningar för att uppnå ännu bättre resultat.
3-5 års erfarenhet från FMCG
Erfarenhet, insikt & förståelse för butiken som marknadsplats och dess olika mekaniker till att driva försäljning
Insikt & förståelse för praktisk butiksbearbetning och säljarens vardag
Van att jobba med MS (Excell & Power Point)

Har du även detta så är det meriterande:
Erfarenhet att ta fram briefer, köpa och styra byråarbete
Praktisk erfarenhet av kommunikation i digitala kanaler och upprättande av digitala planer för innehåll (content).
Erfarenhet av arbete med färskvaror är meriterande
Eftergymnasial utbildning inom försäljnings- marknadsförings, media (IHM, Berghs el liknande)


Övrig information
Har du frågor om tjänsten? Kontakta rekryterande chef Örjan Kristiansson på orjan.kristiansson@atria.com. Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta Sara Brandt, HRBP på sara.brandt@atria.com
Under semestertider kan vår återkoppling dröja något, men vi svarar så fort vi har möjlighet.

Om Retail
Du kommer att vara en del av Atrias största affärsområde; Retail, Deli & Export. Tillsammans med ca 80 kollegor kommer du att arbeta med dagligvaruprodukter från Lönneberga, Lithells, Ridderheims och Arboga pastej. Våra produkter hittar du i smörgåsmatshyllan, i korv- och matcharkshyllan, i kylda kycklinghyllan eller i delidisken där vi säljer våra egenproducerade produkter och våra handelsvaror. Vårt affärsområde har även ett exportansvar där Norden och norra Europa är främsta destinationerna. Flertalet jobbar på kontoret i Sundbyberg, medan andra sitter i Göteborg eller på någon av våra produktionsanläggningar runt om i Sverige.
Atria - Matglädje varje dag
Älskar du mat? Då har du kommit till rätt ställe. Hos oss på Atria finns ett gemensamt matintresse som genomsyrar hela organisationen. Vi tror på Good Food Better Mood och skapar tillsammans matglädje varje dag. Vill du dela den glädjen och jobba nära välkända & omtyckta varumärken som Lönneberga, Lithells och Ridderheims? Kom och jobba med oss på Atria!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atria Sverige AB SÖLVESBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Postadress

Furumovägen 110
SÖLVESBORG, 29476

Liknande jobb


Project Director DRI

23 december 2024

16 december 2024

20 december 2024