OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Har du erfarenhet av att arbeta som speditör och brinner för att skapa goda samarbeten, effektivisering av flöden och hitta nya smarta lösningar? Vill du bidra med din kunskap inom logistik i ett globalt företag och ta nästa kliv på karriärstegen? Vi söker nu en inbound coordinator med sjöerfarenhe åt vår kund i Kista!
Som inbound coordinator kommer du att vara ansikte utåt mot kund och leverantörer i enlighet med företagets strategi och ramverk. Du kommer hantera transport- och speditionsuppdrag och därmed är det viktigt att du utvecklar och bibehåller relationer med företagets leverantörer samt företräder företaget på ett professionellt sätt. Du kommer till exempel att:
• Verkställa och optimera bokningar enligt gällande processer och rutiner
• Skapa och bekräfta bokningar och se till att samtliga transportsätt utförs i tid enligt kundens och produktens krav
• Arbeta proaktivt med att informera kund om leveransstatus, eventuella incidenter och lösning på problemet
• Säkerställa att kundkrav uppfylls och göra nödvändiga förändringar
• Arbeta med daglig kundnöjdhet genom regelbundna uppföljningar
Din profil
Tjänsten passar dig som har en hög social kompetens och servicekänsla. Du är lyhörd inför kundens behov och är kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbete. Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av att arbeta i en liknande roll inom speditions- eller sjöfartsbranschen.
• Ha en förståelse för fraktlösningar som LCL och FCL.
• Är obehindrad i svenska i tal och skrift, då detta krävs i det dagliga arbetet
• Har mycket goda kunskaper i engelska, då detta är koncernspråket
• Har administrativ erfarenhet och god datorvana
För oss är ditt engagemang viktigast. Din ambition och nyfikenhet att lära dig nytt, tar dig långt i denna tjänst. Självklart har du ett intresse för logistik och tidigare erfarenhet inom sjöspedition/rederier är mycket meriterande. Likaså är en utbildning inom logistik meriterande. Som person är du noggrann i ditt arbetssätt och upprätthåller en god kvalitet i ditt arbete. Du är en stark lagspelare och motiveras av att tillsammans med dina kollegor nå uppsatta mål.
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.
Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på www.logent.se
Om ansökan
Du ansöker via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvariga rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa de ansvariga rekryterarna på en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: linnea.hodin@logent.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Patrik Nielsen
Love de Val
Love de Val
Nathalie Wiklund
Nathalie Wiklund
Athina Bagiopoulou
Athina Bagiopoulou
Athina Bagiopoulou
Linn Landin
Lina Johansson