Inbound Logistics Planner - Materialplanerare

Inbound Logistics Planner - Materialplanerare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Materialplanerare kommer du arbeta i ett team där du är ansvarig för ett antal olika leverantörer där du har det övergripande ansvaret för materialtillgängligheten till produktionen. Ditt team arbetar tillsammans med att utveckla och förbättra era leverantörer, hemtagningsmetoder och interna processer. Du kommer vara en del i ett team där ni har roligt tillsammans och dagligen ställs inför olika utmaningar med möjlighet till att hela tiden utvecklas personligen samt bidra till ständiga förbättringar av teamets arbetsprocesser. Ditt uppdrag är hos en av våra kunder i Arvika som är ett globalt stort bolag inom fordonsbranschen och är en av Arvikas största arbetsgivare. Anställningen är till en början ett konsultuppdrag via oss på Adecco med möjlighet till en tillsvidareanställning över tid hos vår kund. Adecco verkar lokalt i Arvika med kontor vid Arvika torg och flera intressanta kunder i området. Anställningen är heltid, arbetstiden 7-16 med möjlighet till flex.

I din roll som Inbound Logistic planer – Materialplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Leverantörskontakter, säkerställa materialtillgänglighet
- Utveckling och förbättringsarbete
- Teamarbete

Om dig
Vi söker dig som gärna har en utbildning inom ekonomi, logistik, planering eller arbetslivserfarenhet inom området. Du är en person som trivs med utmaningar i vardagen där du är duktig på att hantera omplanering av arbetsuppgifter och prioriteringar. Du är en kreativ person som samtidigt är strukturerad och har en god kommunikativ förmåga där du dagligen lyckas lösa problem och säkerställa materialtillgängligheten till företagets viktiga produktion. Du är en social person som trivs i att arbete i ett team och har lätt för att hantera olika situationer och kontaktytor. Du är en ansvarsfull person som tycker om att driva och utveckla processer framåt.

Positivt för tjänsten är:
- Utbildning inom området eller erfarenhet inom logistik
- Goda kunskaper i Office Paketet – särskilt Excel
- Hanterar svenska och engelska i tal och skrift
- Vana att arbeta i affärssystem såsom SAP

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Frida Wiman – 073 – 684 7224, frida.wiman@adecco.se
Sara Holm – 073 – 684 76 97, sara.holm@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 29 mars 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024