OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till avdelningen Supply Chain söker vi nu en driven Inbound Planner som älskar utmaningar. För dig som är redo att ge allt – välkommen till oss!
Är du en strukturerad och kostnadsmedveten teamspelare som älskar försäljning? Då hör du hemma hos oss på INTERSPORT- världens största sportkedja! Vår framgång bygger på kunskap, passion, inspiration och ett personligt engagemang hos alla – från våra drygt 100 butiker runt om i Sverige till vårt Servicekontor i Göteborg.
Vi erbjuder dig ett brett och utmanande jobb som är lika roligt som att köra puckelpist, spela fotboll eller vilken sport som helst du kommer i kontakt med här på INTERSPORT!
Avdelningen
På avdelningen Supply Chain arbetar vi målinriktat för att skapa en så effektiv och kostnadsmedveten logistik som möjligt. För att skapa effektivitet och lönsamhet arbetar vi med analys, processbygge och kontinuerlig uppföljning.
Det här innebär rollen
Ditt huvuduppdrag som Inbound Planner handlar om att säkerställa och ansvara för leveransflödet till centrallagret. Du kommer arbeta tillsammans med ett kompentent team mot att optimera inleveransflödet och minska logistikkostnader.
Som Inbound Planner är du expert på arbetsuppgifter som berör importhantering och bakomvarande flödesprocesser innan godset når centrallagret, dvs. hela flödet från fabrik och hamn tills att det är inlevererat på centrallagret.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kontakt med externa parter såsom centrallager, leverantörer, agenter, speditörer/transportörer, tullverket samt bank.
• Leveransbevakning från avgående fabrik och hamn/terminal mot angivet avgångs- och ankomstdatum.
• Administrerar berörda delar i affärssystemet AX.
• Kontroll och godkännande av dokumentunderlag.
• Uppföljning, utveckling och problemlösning i samband med processer och flöden gentemot interna samt externa parter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och 6 månaders provanställning tillämpas.
Vad vi förväntar oss av dig
Du som söker har en utbildning med inriktning logistik/Supply Chain och har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter. Det är även meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom tullhantering. Självklart har du också god kunskap i Officepaketet!
Till den här rollen söker vi dig med rätt attityd, driv och viljan att lära. Det är därför meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet men vi ser även att du som är relativt tidigt i din karriär söker tjänsten!
Vi letar efter en resultatdriven och serviceinriktad spelare med tidigare erfarenhet av arbete i team och har lätt för att samarbeta, både internt och externt. Som person är du flexibel och förändringsbenägen, du drivs av att hitta lösningar på problem och se nya möjligheter. Du är även noggrann och strukturerad med god förmåga att prioritera och planera ditt arbete självständigt utifrån uppsatta mål.
Din ansökan
Vill du bli en av oss? Ansök redan idag! I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.
Urval sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
INTERSPORT är världens största sportkedja och omsätter över 11 miljarder euro genom fler än 5500 butiker i 44 länder. I Sverige har vi ett brett butiksnätverk med runt 100 butiker samt e-handel där våra duktiga medarbetare hjälper våra kunder med sportutrustning som inspirerar till hälsa och träningsglädje. INTERSPORTs filosofi är enkel. Ju mer människor gillar att vara aktiva, ju aktivare är de. Vi hjälper dem att förhöja den upplevelsen genom vår kunskap och bra produkter. Oavsett nivå erbjuder vi riktig sport för alla. Och genom vår passion för sport inspirerar vi till ett aktivt liv.