OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden: För vår kund B. Braun Medical AB’s räkning söker vi nu en Supply chain coordinator med start omgående. B. Braun Medical AB är ett helägt dotterbolag till B. Braun Melsungen AG, ett tyskt familjeägt företag med mer än 175 års verksamhet inom det medicinska området. B. Braun koncernen har i dag mer än 54000 anställda i 62 olika länder. I Sverige har B. Braun Medical AB ca 50 anställda, fördelade på tre divisoner; Aesculap, Hospital Care och Out Patient Market. B. Braun Medical AB arbetar även under devisen Sharing Expertise, där de genom utbyte av kunskaper med sina kunder förbättrar behandling och arbetsrutiner vid sjukhus och läkarmottagningar samt öka säkerheten för patienter, läkare och vårdpersonal. Läs gärna mer om företaget på deras hemsida (http://www.bbraun.se/)http://www.bbraun.se/.
Om tjänsten: B. Braun Medical AB har sitt kontor beläget i Danderyd, ca 200 meter från Mörby Centrum tunnelbana, där det i dag sitter ca 40 personer. I aktuell roll kommer du att ingå i teamet Supply Chain som i dag består av 8 personer. I tjänsten som Inbound /Supplay chain coordinator kommer du att arbeta med flödet av varor från Tyskland till bolagets lager i Sverige. Du är det svenska teamets primära kontaktyta mot det globala supplyteamet i Tyskland. Vidare kommer du bearbeta många kontaktytor inom bolaget och arbeta nära sälj- och marknadsorganisationen. Dina arbetsuppgifter inkluderar avstämningar av lagernivåer i system, lagerstyrning och analys av nivåer i lager samt forecast av artiklar. Vi söker dig som vill vara med och effektivisera flödet av varor och förbättra processer och rutiner kring supply chain flödet.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har en akademisk utbildning och gärna studerat ekonomi med inriktning mot logistik och inköp. Vi ser att du har 3-5 års arbetslivserfarenhet av en liknande roll. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, och är bekväm med att arbeta i Excel. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har ett noggrant och proaktivt arbetssätt, du tar egna initiativ samt ett eget ansvar över dina arbetsuppgifter. Vi tror att du är analytiskt lagd och har ett öga för effektivisering. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP.
Tillträde, omfattning och anställning: ?Tjänsten är på heltid, kontorstider, med start i snarast. Du anställs initialt av Hero då detta är ett föräldravikariat på ett år, med eventuell förlängning hos kunden.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av Madelaine Roosmark på Hero på madelaine.roosmark@hero.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445