Incident agent för butiksdatasystem

Arbetsbeskrivning

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 8 500 anställda, över 900 000 kunder och en omsättning på 11 389 miljoner norska kronor under 2018 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

?

Visma EssCom AB är ett rikstäckande företag som ligger i absolut framkant vad gäller eftermarknadstjänster inom elektronik och IT. Vi utför service och installationer av IT-relaterad utrustning samt bedriver verkstadsverksamhet och kundsupport i Sverige. Visma EssCom är certifierade inom ISO 14001, ISO 9001 samt OHSAS 18001.

  Visma EssCom AB utökar nu sin Customer Supportverksamhet i Bromma och söker en ny medarbetare.

Hejsan! Är du kundinriktad och service minded?
Vi söker dig som har ett eget driv och en förmåga att bidra till ett trevligt och glatt arbetsklimat i gruppen. Vi lägger stort fokus på att du har rätt personlighet där samarbetsförmåga och positivt tänk är nyckelord.   Vår support består av en 1:st levelgrupp och en 2:nd levelgrupp som arbetar tätt tillsammans och i det dagliga gemensamt löser de incidenter som våra kunder rapporterar. Rollen innebär att möta kunder i samtal samt mejl och lösa eller vidarebefordra incidenterna till 2:nd level.   Då rollen innebär att du ibland får hantera ganska avancerade IT frågor så är en bakgrund med IT kompetens rätt. Du behöver ha grundläggande kunskaper inom operativsystemet Windows och nätverk. Även grundläggande kunskaper av hur  hårdvara fungerar är en fördel när du söker denna tjänst.   Du som får jobbet kommer att hamna på en arbetsplats där det är högt i tak i en platt organisation med närhet till chefen och managers. Visma EssComs filosofi går ut på att vi tillsammans löser utmaningarna och där öppenhet och "hjälpa till" mentalitet är ledord.    Skratt, glatt humör och goda innovationsidéer premieras hos oss, eftersom vi tror att det är ett bra sätt att driva ett företag på.   För denna tjänst behöver du ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.  I tjänsten kan både kvälls- och helgarbete ingå.

Följande är meriterande men inte ett krav:

Erfarenhet av arbete med kundsupport
Dokumenterad IT-utbildning ex. SQL, operativsystem
Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL
Erfarenhet av Callguide och Easit
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir: Ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden
Vara trevlig mot våra kunder
Hantera och lösa incidenter i vårt ärendehanteringssystem Easit eller i kundens system.
  Som anställd hos oss får man tillgång till en generös hälsoförsäkring och friskvårdsbidrag. Vi har kollektivavtal och tjänstepension. Vår arbetsplats är belägen på gångavstånd till Bromma Blocks och tvärbanan stannar bara 100 meter från oss, annars finns det personalparkering precis utanför dörren. Tjänsteort är Bromma. Omfattning: Deltid, 20 h/vecka.

Arbetstiden gäller främst vardagar 10:00-14:00, men förskjuten arbetstid (kväll och helg), beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.

Sista ansökningsdag är den 30 juni 2019.

För frågor kring tjänsten, kontakta:

Operativ Chef Jeanette Nyland: jeanette.nyland@visma.com

Supportchef Fredrik Nordkvist fredrik.nordkvist@visma.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Nordkvist
+46 8-6275800
Fredrik Nordkvist
+46 10-141 16 00
Daniel Lendic
+46 767221155
Jeanette Nyland
+46 101412220, +46 1011412220
Katja Staaf
+46 10-1411600
Joakim Granat

Jeanette Nyland
+46 101412220, +46 1011412220

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma EssCom AB Bromma
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Månadslön
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 4 juni 2019

Besöksadress

Karlsbodavägen 20
None

Postadress

Karlsbodavägen 20
Bromma, 16867

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024