OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning:
Som Incident & Problem Manager kommer du att arbeta i en mångfacetterad roll med många bollar i luften. Du jobbar med koordinering av ärenden enligt ITIL men du kommer också ha ett helhetstänkt där du jobbar med att identifiera förbättringsmöjligheter och driva dessa i mål. Du kommer att ingå i ett glatt och härligt team som består av supporttekniker och koordinatorer som hjälper våra kunder att felsöka kring hård- och mjukvarurelaterade incidenter i deras datacenter och nätverkslösningar.
Du kommer att koordinera tekniska resurser, som tillsammans försöker lösa en incident eller hitta rotorsaken till ett problem samt informera berörda parter om hur arbetet fortskrider. Du är eskaleringspunkt för kritiska ärenden (Major Incidents) och informerar alla berörda om vad som händer i det kritiska ärendet enligt förutbestämda mallar och rutiner. Du är också eskaleringspunkt för ärenden som inte faller inom ramarna för standardrutiner och som behöver redas ut eller drivas på och se till att hitta kreativa lösningar när ingen annan vet hur man ska komma vidare. Vi ser att du deltar i operativa möten med kunder där man går igenom SLA-rapporter, generell ärendehantering eller djupdyker i hanteringen av specifika ärenden. Du kommer att arbeta med interna utredningar och processförbättringar för att säkerställa att högsta möjliga kvalitet hålls i supporten mot kunderna.
För att lyckas in tjänsten bör du ha följande kunskaper:
- Erfarenhet av arbete som Incident och/eller Problem Manager.
- Ett starkt driv och ett intresse för att jobba i situationer där det behövs snabba beslut och handlingskraftighet.
- Affärsmässighet och högt kundfokus.
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
- IT-kompetens, antingen via utbildning eller erfarenhet, för att kunna förstå och fatta beslut i tekniska diskussioner.
Meriterande:
- Erfarenhet av arbete med processförbättringar.
- Erfarenhet av att leda team.
- Utbildning inom Projektledning eller IT.
- Kurs/Certifikat inom ITIL foundation v3 och/eller v4.
Human IT
Human IT är ett snabbväxande och spännande bolag med kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vi är idag cirka 140 medarbetare och sätter våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en härlig variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.
Övrigt
- Tillsvidareanställning med fast månadslön
- Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag
- En säkerhetsprövning kan behöva göras inför vissa uppdrag. Säkerhetsprövningen innebär drogtest, registerkontroll och säkerhetsprövningssamtal.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.
Plats: Stockholm
Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!
Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.