Incident & Change Manager – Konsultuppdrag till myndighet

Incident & Change Manager – Konsultuppdrag till myndighet

Arbetsbeskrivning

Avanti har utifrån flera års erfarenhet skapat en unik och framgångsrik modell i syfte att säkerställa rätt kandidater och kompetens kopplat till våra uppdragsgivares mål och visioner. Vår samlade kompetens och kundanpassade processer ligger till grund för utvecklande och lyckade samarbeten, rekryteringar och interimslösningar. 

Avantimodellen bygger på insikt och förståelse för våra uppdragsgivares verksamhet och bransch. Vi på Avanti har en tydlig vision om hur rekryteringar, interimslösningar och dess processer kontinuerligt kan vidareutvecklas i interaktion med våra uppdragsgivare. Avantimodellen och våra processer gör det också möjligt att effektivt kvalitetssäkra våra uppdrag. 

Incident & Change Manager – Konsultuppdrag till myndighet

För kunds räkning söker vi en Teknisk Projektledare / Processledare att arbeta med Incident och Change Management.

Exempel på arbetsuppgifter/ansvarsområden;
Leda arbetet vid en major IT-incident
Vara processtöd vid hantering av Incidenter av lägre kritikalitet
Leda och förbereda CAB-möten
Arbeta med förbättring av processer


Utöver det kommer du även att uppdatera och etablera kundens Problem Management process. Arbete kommer göras i ett nära samarbete med Förvaltningsledare IT.

Bakgrund och erfarenheter

Vi söker dig som har;

Certifiering inom ITIL Foundation v3 eller v4.
Erfarenhet av arbete som Incident, Change eller Problem Manager enligt ITIL eller motsvarande
Goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift
Grundläggande IT-kompetens, antingen via utbildning eller erfarenhet, för att kunna förstå och fatta beslut i tekniska diskussioner

Som person

Vi ser också att du har;

Förmåga att arbeta proaktivt och se helheten.
Driv, är ansvarstagande, engagerad och har goda ledaregenskaper.
God fallenhet att kommunicera kring problem och lösningar på såväl affärsnivå som teknisk nivå. Man kommer ha många olika kontaktytor inom och utom leveransorganisationen varför det är viktigt att även ha en social förmåga och god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift.

Om uppdraget

Arbetsplats: Centrala Stockholm. Det finns möjlighet till hybridarbete, ca 2 dagar distans och 3 dagar på kontoret

Omfattning: 50–100%

Uppdragets längd: 2022-10-17 t.o.m. 2023-04-17




Du kommer att vara anställd av Avanti i uppdraget och vara en del av vår gemenskap.

Är du intresserad av att veta mer om hur det är att samarbeta med oss på Avanti så tveka inte att kontakta oss.




Vi ser fram emot att komma i kontakt med dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanti Rekrytering & Interim AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 17 oktober 2022

Liknande jobb


21 november 2024

20 november 2024

Senior testare

Senior testare

12 november 2024

Miljöpedagog

Miljöpedagog

8 november 2024