Incident Management

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning en Incident Manager. Vår kund är ett växande företag inom Telekommunikation som erbjuder mobiloperatörer systemlösningar inom SMS (messaging) och betalningar (charging) Företaget finns i fler än 20 länder och har kontor i Kista, Dubai, Dallas och Lima. Företaget behöver nu stärka upp sig och söker en driven person som vill utvecklas inom företaget. Arbetsuppgifter: Vi söker dig som vill arbeta med kundnära support hos en internationell leverantör av telekommunikationslösningar. Arbetet på Incident Management innebär att man tar emot och registrerar supportsamtal från kunder över hela världen, att man löser kunders problem och gör förebyggande underhåll på våra kundinstallationer. Då vår kund erbjuder support dygnet runt, året om, måste du vara beredd på att ha beredskap under kvällar, nätter och helger enligt ett rullande schema. Vi söker dig som har utbildning och/eller erfarenhet av Unix. Du har även utbildning och/eller erfarenhet inom databashantering, gärna Oracle. Om du har erfarenhet av liknande verksamhet sedan tidigare är detta en merit, men inget krav. Tjänsten ger en bred förståelse för telekommunikationssystem och ger goda utvecklingsmöjligheter. Tanken med din tjänst är att det ska övergå till en fast anställning hos vår kund. Beroende på intresse kan du efter en tid på Incident Management söka dig vidare till Problem Management, Supportansvarig för specifik kund, Systemingenjör eller projektledare för kunder över hela världen. För att trivas i rollen bör du ha ett stort intresse av att lösa problem med en serviceminded och flexibel attityd och en vilja att utvecklas i telekommunikationsbranschen. Du kommer få en bred förståelse för de verktyg och produkter som vår kund arbetar med. Som person har du mycket hög servicemedvetenhet. Du skall behärska svenska och engelska i tal och skrift då kontakt med kund sker både i Sverige och internationellt. Att du är stresstålig är viktigt då du tidvis kommer att arbeta i ett högt tempo. Du kommer att jobba i en miljö med ?högt i tak? och ha en positiv attityd till din omgivning. ?Företaget är ett spännande ställe för Dig som gillar att vara där det händer, säger personalansvarig hos vår kund? Start: omgående Omfattning: heltid 6 månader därefter finns goda chanser till överrekrytering av vår kund Arbetstid: Rullande schema, även kvällar och nätter Plats: Kista Referens: EEL43788 Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Som konsult på Academic Work är du snabbare, smartare, hungrigare och eftersom vi tillsätter löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan! Academic Work är Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och unga akademiker. Vi erbjuder extrajobb, heltidsjobb och rekryteringar inom de flesta områden och branscher.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024

15 november 2024