Incident Management Lead till Länsförsäkringar

Arbetsbeskrivning

Är du en problemlösare av rang samt har en fallenhet för att skapa struktur och ordning i processer och arbetssätt? Gillar du att arbeta i en agil miljö tillsammans med dina kollegor mot ett gemensamt mål med högprioriterade frågor och problem? Då kommer du passa perfekt i rollen som Incident Manager Lead hos Länsförsäkringar! 

Länsförsäkringars övergripande målsättning är att tillhandahålla ett homogent och standardiserat ramverk för flera leverantörer så att de på ett operativt sätt kan arbeta inom ITIL-processer. För att uppnå sitt mål har Länsförsäkringar en etablerad SIAM-funktion som leder detta. Här kommer du som Incident Management Lead in för att ansvara för att driva, upprätthålla och förbättra den nuvarande operativa hanteringen av Incident Management-processen och dess beroenden till övriga processer. 

Din vardag 

 

Som lead förvaltar och utvecklar du gruppen inom Incident Management, agerar kontaktperson mot intressenter i organisationen kopplat till Incident Management processen samt säkerställer att kommunikationen mellan alla parter är korrekt. Du kommer även driva eskalerings, utbildnings- och samverkansfrågor inom ramen för processen och det leverantörslandskap den verkar inom.  

I rollen arbetar du med komplexa och högprioriterade incidenter tillsammans med dina medarbetare mot ett gemensamt mål. Du agerar koordinerande och är pådrivare och rådgivare under felsökningar för att på ett effektivt sätt säkra framdrift.  

Vem är du? 

För att vara framgångsrik i rollen som Incident Management Lead ser vi att du trivs med att arbeta med problemlösning i högt tempo. Du är strukturerad och systematisk i ditt arbetssätt samt har förmågan att se saker ur ett helikopterperspektiv. Du hanterar förändringar på ett flexibelt och lösningsorienterat sätt och får energi av att vara en central medarbetare inom ett multi- outsourcat IT-landskap. Vidare är du målmedveten och har förmågan att kommunicera med olika intressenter på ett pedagogiskt och tydligt sätt.  

Rollen 

För att lyckas i rollen har du arbetat med ITIL och Incident Management tidigare. Du har erfarenhet av att jobba inom second-line, alternativt Major/Critical Incident Management. Du har kunskap kring driftsrelaterade processer och har utövat ledarskap i tidigare roller, till exempel som projektledare, team lead eller som gruppchef.  

 I rollen som team lead för Incident Management-funktionen inom Länsförsäkringars SIAM-organisation kommer du att ha ansvar för att bygga upp en väl fungerande grupp av incident managers. Du är ansvarig för implementering, förvaltning och uppföljning av arbetssätt och policys kopplat till Incident Management processen. Vidare leder du den operativa tjänsteleveransen inom området i nära samarbete med andra ledare i SIAM-funktionen och arbetar proaktivt med att driva förbättringar och förflyttningar utifrån bolagets övergripande mål. I rollen ansvarar du även för nya såväl som befintliga leverantörers samverkan inom Incident Management och då Incident Management är en 24/7 funktion innebär det även planering och deltagande i beredskap. 

Vidare ser vi att du har: 

Djup kunskap och förståelse inom ITSM(Information Technology Service Management). En stark förståelse för tjänsteintegration, leverantörsstyrning och branchpraxis. Erfarenhet av verktygsstöd, specifikt ServiceNow är meriterande. Talar och skriver flytande i såval Svenska som Engelska. 

Kontakt 

I den här rekryteringen samarbetar Länsförsäkringar med Wise IT. Vill du veta mer om jobbet, kontakta ansvarig rekryteringskonsult, My Arvidsson, my.arvidsson@wiseit.se eller Jesper Nyström, jesper.nystrom@wiseit.se . Wise IT kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail, då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.  

Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!  

När många tänker att ensam är stark, tänker Länsförsäkringar istället tvärtom. På Länsförsäkringar är man måna om att jobba och stärka varandra. På så sätt bidrar du inte bara till din egen utveckling, utan även till gruppen som helhet.  

  


När många tänker att ensam är stark, tänker Länsförsäkringar istället tvärtom. På Länsförsäkringar är man måna om att jobba och stärka varandra. På så sätt bidrar du inte bara till din egen utveckling, utan även till gruppen som helhet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2021
  • Ansök senast: 3 juli 2021

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Objektspecialist IT

Objektspecialist IT

20 december 2024

Process Lead - Incident & Problem Management

Process Lead - Incident & Problem Management

20 december 2024

Global Sales Engineering

Global Sales Engineering

17 december 2024

13 december 2024