OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en Incident Manager till vår kund i Stockholm.Du kommer att ha en nyckelroll för verksamhetens kunder där du driver hanteringen av de fel som uppstår i systemen.Du kommer att äga problemet och vara den som håller i kundkontakten samt i alla de aktiviteter runt hanteringen av felet som att slussa det vidare mot support på 1:a, 2:a och 3:e nivån.Du kommer att följa en process för felhantering och verifiera att allt har gått rätt till med förväntat resultat.Du prioriterar och eskalerar alla fel som rapporteras vidare så att överenskommen SLA (Service Level Agreement) kan hållas.Du följer upp alla fel tills de är lösta och producerar en felrapport när så behövs samt agerar kontaktperson för kunden under hela felhanteringsprocessen. Kunskaper om ITIL är meriterande.Kravprofil: - Examen från universitet eller högskola inom IT eller med inriktning mot affärssystem.- 5 års yrkeserfarenhet - 3 års erfarenhet från affärskritiska system - 2 års erfarenhet av system från bank- och finansvärlden.- Talar och skriver flytande engelska.- Förståelse för datornätverk.Du är socialt begåvad och kan hantera människor på alla nivåer.Du är "service-minded" och drivande samt kan motivera andra och agera coach.Dessutom är du van vid att arbeta på ett strukturerat och organiserat sätt.Arbetstider är mellan 8:00 och 17:30 på vardagar och en del jour på nätter och helger. Sök omgående då rekryteringen sker löpande.