OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
About Axis Communications
Axis offers intelligent security solutions that enable a smarter, safer world. As the market leader in network video, Axis is driving the industry by continually launching innovative network products based on an open platform - delivering high value to customers through a global partner network.
Axis has long-term relationships with partners and provides them with knowledge and ground-breaking network products in existing and new markets.
Axis has more than 2,100 dedicated employees in more than 50 countries around the world, supported by a global network of over 80,000 partners. Founded in 1984, Axis is a Sweden-based company listed on NASDAQ Stockholm under the ticker AXIS.
For more information about Axis, please visit our website www.axis.com .
Referensnummer: 1857 VAD ÄR AXIS? Axis erbjuder en mångkulturell arbetsplats med en öppen företagskultur. Vi tillåter och uppmuntrar våra anställda till självständigt tänkande. Redan från dag ett får du möjlighet att bidra med din kompetens i ett företag som tror på innovation och den enskilda individen. På Axis får du möjligheten att bygga ditt nätverk för framtiden. Här samlar vi duktiga och kreativa människor som alla arbetar mot samma mål – att vara nummer ett. Kom in i gemenskapen och bidra med just din kunskap!
Just nu söker vi en Incident Manager till vårt huvudkontor i Lund
VAD KOMMER DU ATT ARBETA MED? Axis är ett växande företag med över 2500 anställda runt om i världen och våra IT-system är viktiga verktyg när vi skalar vårt bolag.
Du kommer ingå i ett prestigelöst IT Helpdesk team som består av 17 härliga individer och säkerställa att vi jobbar effektivt med incidenter och requests, men även ha en tät dialog och gott samarbete med våra andra avdelningar inom IT.
Du kommer att utveckla och förbättra vår Incident process med mål att förbättra vår kvalitet IT leveransen.
Analysera och prioritera.
Ha en överblick på alla pågående incidenter samt vilket skede de befinner sig i.
Eskalera vid behov
Kommunicera till intressenter
Följa upp och analysera trender
Skapa och underhålla dokumentation
VEM LETAR VI EFTER? Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom IT. Du har antingen jobbat som Incident Manager eller ser det som ett naturligt steg vidare i din yrkeskarriär.
Du gillar att koordinera och följa upp.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Du är noggrann och lämnar inget åt slumpen
Anser att kommunikation till intressenter, produktägare och leverantörer är viktigt.
Breda kunskaper inom ITIL och det är meriterande med ITIL v3 Foundation certifiering.
VAD KAN AXIS ERBJUDA DIG ? Axis är ett världsledande företag med kontor och kunder över hela världen. Vi utvecklar och säljer nätverkskameror som används till övervakning och säkerhetslösningar. Vi är inne i en expansiv fas vilket innebär nya utmaningar och stora möjligheter att utvecklas på ett personligt och professionellt plan. I Lund finns huvudkontoret med företagsledning, supportfunktioner samt vår forsknings- och utvecklingsavdelning. Vi ser fram emot din ansökan!
ANSÖK NU! Axis inser vikten av en blandad personalstyrka. Vi vet att olikheter i våra grupper och i vår organisation skapar en bättre arbetsmiljö och lägger grunden för den kreativitet som är en förutsättning för vår framgång. Vill du växa med oss? Vid frågor kontakta rekryterande chef Ken Granqvist på +46 46 272 1800
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Görtz
+46 46 272 1800
Pontus Bergendahl
+46 46 272 1800
Fredrik Hertzberg
+46 46 272 1800
Kerstin Nirvald
+46 46 272 1800
Karin Bovin
+46 46 272 1800
Mats Thulin
+46 46 272 1800
Stefan Carlsson
+46 46 272 1800
Anna Jeppsson
+46 46 272 1800
Danilo Chinchilla Sosa
+46 46 272 1800
Stefan Nilsson
+46 46 272 1800